وزیر بهداشت: ایران گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفت

به گزارش رکنا،  سعید نمکی دقایقی پیش در نشست با مجموعه مدیران شرکت داروسازی بهستان در ساوه با اشاره به بروکراسی حاکم در کشور اظهار داشت: شرایط بروکراسی نفس‌گیر در کشور از راه رفتن روی تردمیل سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین اولویت بنده در بخش دارو حذف رانت است، افزود: اعتقاد دارم تا زمانی که در صنعت داروسازی رانت با پاکیزگی جابه‌جا نشود مشکلات ما در این صنعت حل نخواهد شد و هیچ سرمایه‌گذار خارجی در کشوری که صنعت داروسازی آن آغشته با رانت باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دو سیاست به روز کردن سامانه وزارت بهداشت و انتخاب انسان‌های پاکیزه را در برنامه داریم، تصریح کرد: هیچ کس بر هیچ کس دیگر مزیت ندارد و مردم می‌توانند کوچک‌ترین ضعف مدیران بهداشت را از طریق سامانه 190 ‌مستقیم ‌با وزیر در ارتباط بگذارند.

‌و‌ی با بیان اینکه ما با سلامت مردم سر و کار داریم، تاکید کرد: در سوءاستفاده از بیت‌المال حتی اگر خانواده بنده باشد برخورد می‌کنم و هیچ ملاحظه‌ای پذیرفته نیست.

نمکی با بیان اینکه ما باید به دنبال خودکفایی باشیم، بیان کرد: کشورهای اروپایی وام‌دار آمریکا هستند پس نباید نه تنها در حوزه دارویی بلکه در همه حوزه‌ها چشم امیدمان به بیرون باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال هوشمندسازی سامانه و تجهیزات هستیم درحالی که لازمه توسعه کشور توسعه زیرساخت‌های انسانی است، ما باید به دنبال توسعه شخصیت سالم باشیم چراکه سامانه و تجهیزات هوشمند عامل توسعه کشور نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفتیم، 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود و سه درصد از خارج که 30 درصد بودجه کشور برای وارد کردن این میزان دارو هزینه میشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟