مرز خسروی مملو از زائران اربعین/ تردد بیش از 4 هزار زائر

به گزارش رکنا،محمدابراهیم الهی‌تبار پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر استان کرمانشاه، اظهار داشت: جامعه عشایر کرمانشاه جامعه مولدی هستند که سالانه 900 تن روغن حیوانی و 28 هزار تن شیر وانواع فرآورده‌های دامی را تولید می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه به نقش نقش‌آفرینی روستائیان و جامعه عشایری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این جامعه هدف در چرخه اقتصاد مولد استان نقش بسزایی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به از سرگیری فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی از روز گذشته، افزود: امروز در دومین روز از بازگشایی مجدد این پایانه مرزی شاهد حضور گسترده از زائران بودیم که با فراهم شدن گیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب تردد به شکل روان در حال انجام است.

وی با اشاره به آخرین آمار زائران اعزام شده از مرز خسروی، گفت: از صبح روز گذشته که فعالیت این مرز بعد از وقفه‌ای کوتاه آغاز شد تا ساعت 9:30 دقیقه امروز بیش از 4 هزار زائر برای زیارت عتبات عالیات وارد خاک عراق شده‌اند.

الهی‌تبار با اظهار امیدواری، ادامه داد: امیدواریم طی روزهای آینده با توجه به تلاش‌ها و تمهیدات صورت گرفته، شاهد افزایش تردد زوار از این مرز باشیم.

وی به زیرساخت‌های فراهم شده در این مرز از جمله پارکینگ، موکب، سرویس‌های بهداشتی، جاده و... اشاره و بیان کرد: تردد زوار ازساعت 7 صبح تا 16 عصر است، تردد شبانه در این مرز انجام نمی‌شود، موکب‌ها و اردوگاه‌های محل اسکان ظرفیت اسکان شبانه 20 هزار نفر را دارند وبرای پخت روزانه 90 پرس‌غذا پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

این مسؤول تصریح کرد: مشلکی برای در تردد زوار در پایانه بین‌المللی خسروی وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟