به گزارش رکنا، سیروس صارمی مدیر کل اداره استاندارد استان قزوین روز شنبه  با اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری از ۲ هزار و ۸۹۰ واحد صنفی استان بازرسی به عمل آمد که منجر به کشف و شناسایی ۶ کالا با نشان استاندارد جعلی شد.

صارمی افزود این اقلام شامل دستمال کاغذی با نام تجاری کیان، ضد یخ با نام های تجاری مرینس و کاسکو، آتل گچی با نام تجاری پاد کست و رنگ ساختمانی با نام تجاری داپ فیکس رودند و توسط کارشناسان استاندارد از سطح بازار جمع آوری شد.

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: بر اساس تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هر کس تعمدی و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القای شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده کند به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

صارمی به شهروندان توصیه کرد، در صورت خرید کالا به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه نمایند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مغایرت مراتب را از طریق به واحد حقوقی این اداره کل اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟