اخراج 150 نفر از کارگران هفت‌‎تپه شایعه است

به گزارش رکنا ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره شایعات منتشرشده مبنی ‎بر اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران هفت ‎تپه گفت: اخراج ۱۵۰ نفر از کارگران هفت تپه صحت ندارد و کذب است.

شریعتی در ادامه ضمن تکذیب لیست جدید از اخراج کارگران، افزود: ممکن است برخی کارگران فصلی باشند؛ یعنی برای کشت، نیرو گرفته می ‎شود، این موضوع در صنعت نیشکر، امری طبیعی است. امسال هم حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو برای فصل کشت، گرفته شد که حالا کارشان تمام شده‎ است.

استاندار خوزستان ادامه داد: از بین کارگران دائم هفت‌تپه، تنها ۲۰ نفر قراردادشان تمام شده ‎است. تمدید قرارداد نداشته‌اند که این جزو حقوق کارفرما و کارگر است که بخواهد ادامه بدهد یا نه. اما اگر خلاف قانون امری اتفاق بیافتد، متولیانی هستند از جمله اداره کل کار، که می ‎توانند به این امور رسیدگی کنند.

از سال گذشته، تمام حقوق کارگران هفت‌تپه به روز و سنوات کارگران پرداخت شد

او گفت: از سال گذشته، تمام حقوق این کارگران و سنوات آنها پرداخت شد.

استاندار خوزستان در پاسخ به این پرسش که چرا امروز هفتمین روز از اعتصاب کارگران هفت‌تپه است، اظهار داشت: بخش کشاورزی در حال انجام کارش است و روزی ۶۰ هکتار کشت می‎ کند، بخش صنعت هم دارد کارش را انجام می ‎دهد که در حال بازسازی کارخانه برای آبان ماه است. فقط بخش تجهیزات، آن‎ هم برای عدم تمدید قرارداد این بیست نفر، اعتراض دارند. اما حقوق آن‌ها به روز است، حقوق تیرماه را گرفته ‎اند و الان باید مردادماه را بگیرند.

شریعتی در واکنش به احضار بیش از ۲۰ نفر از کارگران هفت‎ تپه به پلیس امنیت، گفت: نیروی انتظامی برای بررسی موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق کارگر و کارفرما، از کارگر و کارفرما به‌صورت جدا دعوت کرده‎ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 506953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟