احتمال تغییر در طرح ترافیک تهران / پلیس پیشنهاد خود را برای شهرداری ارسال کرد

به گزارش رکنا، طرح ترافیک جدید تهران که چند ماهی است در معابر پایتخت اجرایی شده، بارها مورد انتقاد پلیس قرار گرفته و از رییس پلیس راهور ناجا تا رییس پلیس تهران نقدهایی را به آن وارد کرده‌اند؛ انتقاداتی که در آخرین اظهارنظرها احتمال اعمال یکسری تغییر در این طرح را زیاد کرده است.

به گزارش ایسنا، اواخر مردادماه امسال بود که سردار سیدکمال هادیانفر - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست با خبرنگاران در مورد طرح ترافیک جدید تهران گفت: «به نظر خودم این طرح کارساز نیست؛ چرا که مضاف بر اینکه مردم را بدهکار می‌کند، با توجه به هزینه‌های زیادی که از مردم دریافت می‌شود، برای مصلحت شهر تهران نیز خوب نیست. در این طرح مردم یک و نیم روز می‌توانند وارد یک محدوده شوند و سپس اگر پول داشته باشند و پول بدهند می‌توانند باز هم وارد شوند.»

او در همان نشست از تهیه گزارشی در مورد این طرح با امضای فرمانده ناجا خبر داد و گفت که به زودی این گزارش به شهردار تهران داده خواهد شد و گفت که به زودی در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

در همان ایام بود که گزارش‌هایی از افزایش حجم ترافیک در معابر اطراف محدوده "کاهش" نیز اعلام شد و برخی از شهروندان نیز نارضایتی خود از اجرای این طرح را اعلام کردند. در مقابل افرادی هم از موثر بودن طرح ترافیک جدید تهران سخن گفته و از آن دفاع کردند تا اینکه سه‌شنبه هفته گذشته، این‌بار سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران از احتمال تغییر در این طرح خبر داد. او که در موردتدابیر ترافیکی پلیس برای مهر ماه صحبت می‌کرد، به خبرنگاران گفت: «پیش‌بینی ما این است که ترافیک همزمان با آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد در معابر تهران افزایش پیدا کند. در همین راستا نیز تمهیدات ترافیکی را در معابر تهران اتخاذ کرده‌ایم. همچنین پیشنهاداتی را در خصوص طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا داده‌ایم که احتمالا تغییراتی در آن اعمال خواهد شد.»

تاکید رییس پلیس راهور ناجا بر کارساز نبودن طرح ترافیک و خبر رییس پلیس پایتخت از احتمال تغییر در طرح ترافیک بار دیگر این طرح را بر سر زبان‌ها انداخت؛ موضوعی که سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس پایتخت نیز آن را تایید کرد و درباره پیشنهادات پلیس برای تغییر در طرح ترافیک پایتخت گفت:‌ «هر طرح جدیدی که که اجرا می‌شود حتما بعد از مدتی نیاز به اصلاحات دارد و طرح ترافیک جدید تهران هم از این قاعده مستثنا نیست. این طرح هم نیاز به اصلاحات دارد.»

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مجموعه نیروی انتطامی با استفاده از آمارها، مستندات و ... طرح ترافیک جدید تهران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بررسی کرده‌ است، گفت: «ما اشکالات این طرح را بررسی و شناسایی کرده‌ایم که در یک گزارش جمع‌بندی برای شهردار تهران ارسال شده است.»

مهماندار با تایید اینکه احتمال تغییر در طرح ترافیک جدید تهران وجود دارد گفت‌: «امیدواریم که این طرح هرچه زودتر در جلسه شورای ترافیک شهر تهران که با دستور شهردار تهران بزرگ تشکیل جلسه می‌دهد، مطرح شده و به موارد و پیشنهادات مطرح شده از سوی پلیس رسیدگی شود.»

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد اینکه احتمال اعمال چه تغییراتی در طرح ترافیک تهران وجود دارد، گفت:‌ «پلیس در موارد مختلفی از ساعت اجرا تا شیوه اجرا نظراتی را داشت که آن را مطرح کرده و در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم تا در اولین جلسه شورای ترافیک بررسی شده و نتایج نهایی آن اعلام شود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟