تردد کاروان‌ها در ایام اربعین فقط از مرز چذابه مجاز است

به گزارش رکنا، مهران قربانی در گفتوگو درباره برخورد با گران فروشی بلیت اتوبوسهای ویژه و VIP در ایام اربعین اظهار داشت: قیمت بلیت اتوبوسهای ویژه و VIP به دلیل امکاناتی که دارند درصدی بیشتر از اتوبوسهای معمولی هستند اما هیچ شرکتی به این بهانه حق فروش بلیت، بالاتر از نرخهای مصوب را ندارد.

اجازه فروش بلیت اتوبوس های ویژه بالاتر از نرخ مصوب را نمی دهیم

وی با بیان اینکه قرار نیست بلیت اتوبوسهای ویژه خارج از نرخ مصوب به فروش برسد، ادامه داد: چه در ایام اربعین و چه در سایر ایام اوج و غیر اوج سفر، اجازه فروش بلیت اتوبوس بالاتر از نرخهای مصوب را نمیدهیم و در ایام اربعین هم کنترل ویژه در پایانهها خواهیم داشت.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار داشت: هر شکایتی درباره گران فروشی پیگیری میشود و یکی از انتقاداتی که به سازمان راهداری وارد آمده، برخوردهای متعدد این سازمان با رانندگان و شرکتهای حمل و نقلی متخلف از محل کمیسیون ماده 12 است.

تعلیق کارت هوشمند رانندگان متخلف

قربانی با اشاره به انوع برخورد با شرکتهای حمل و نقلی و رانندگانی که حقوق مسافران را نادیده میگیرند، گفت: برخوردها به صورت مرحلهای انجام میشود. مرحله اول به متخلف تذکر داده میشود، مرحله دوم جریمه نقدی متناسب با نوع تخلف است و در مراحل بعدی نسبت به تعلیق کارت هوشمند خاطیان اقدام میکنیم.

تنها مرز مجاز برای تردد کاروان ها، چذابه است

معاون حمل ‌و نقل سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای همچنین درباره تردد اتوبوسهایی که در ایام اربعین در قالب کاروان قصد تردد از مرزهای کشور را دارند، گفت: کاروانها فقط از مرز چذابه اجازه تردد خواهند داشت.

وی تاکید کرد: هر کاروانی از هر مبدایی، باید از مرز چذابه تردد کند و اتوبوسهای کاروانی هم در رفت و هم برگشت فقط باید از مرز چذابه عبور کنند.

قربانی با اشاره به ازدیاد جمعیت زائران در مرز مهران گفت: سهم مرز مهران بین سایر مرزها برای عبور زائران 45 درصد است اما سال گذشته به دلایل مختلفی این عدد به 65 درصد رسید که با جمعیت مازاد در مرز مهران مواجه بودیم که مشکلات زیادی ایجاد شد.

کاهش جمعیت زائران در مرز مهران با راه اندازی مرز خسروی

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه انباشت جمعیت در مرز مهران باعث افزایش ماندگاری مسافران در کشور عراق میشود که هزینههای زائران را افزایش میدهد، ادامه داد: در عراق و عصر اربعین تمام موکبها جمع آوری میشود و زئران از عصر اربعین، دیگر خدماتی را دریافت نمیکنند و به همین دلیل که هزینههایشان افزایش مییابد به نزدیک مرز که مهران است، سرازیر میشوند.

وی افزود: با فعال شدن مرز خسروی از امسال، چیزی حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت زائرانی که از مرز مهران تردد می کنند کاهش مییابد چراکه مرز خسروی هم فاصله 3 الی 3.5 ساعتی با مقصد دارد.

تعیین کرایه اتوبوس های دربستی

قربانی همچنین درباره تعیین نرخ کرایه اتوبوسهای دربستی برای ایام اربعین گفت: جلسهای در این باره برگزار شد و تا روز دوشنبه، عددی تعیین میشود که نرم و متوسط کرایههای دربستی مشخص میکند اما هزینههای سرویسهای دربستی توافقی است. قراردادی است که لیدر گروه با شرکت حمل و نقلی منعقد میکند و متناسب با خدماتی که ارایه میشود قطعا هزینه آن متفاوت خواهد بود.

معاون حمل ‌و نقل سازمان راهداری تاکید کرد: در این قراردادها هموطنان دقت کنند موضوعات به صورت روشن در قرارداد قید شود و شرایط و امکانات را کاملا مشخص کنند. همچنین جزییات جریمههای احتمالی را توافق کنند به ویژه آن دسته از زائران که قصد برگشت با همان اتوبوس را دارند درباره زمان و ساعت برگشت در قرارداد توافق قطعی داشته باشند.

قرارداد سرویس های دربستی فقط با شرکت های حمل و نقلی منعقد شود

قربانی با تاکید بر اینکه سرکاروان و لیدر خانواده و اقوام برای انعقاد قرارداد به شرکتهای حمل و نقل بینالمللی مراجعه کنند، گفت: البته اگر انعقاد قرارداد زیر نظر شرکتهای حمل و نقلی نباشد باز هم در صورت شکایت قابل پیگیری است اما به به طور قطع با مشکلاتی مواجه میشوند و اگر توسط شرکتهای حمل و نقلی منعقد نشود امکان پیگیری بسیار ضعیف خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟