به گزارش رکنا، عضو کارگروه اجرایی این همایش، این رویداد را نقطه شروعی برای ارتقای توانمندی های کشور در حوزه اپتیک کوانتومی و تبدیل علوم این رشته به فناوری دانست و گفت: اخیراً تحقیقات کوانتومی جزو اولویت های پژوهشی کشور قرار گرفته است و دانشگاه های مختلف برای تحقیق در این موضوع برنامه ریزی می کنند.

دکتر سید جواد هاشمی فر افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با وجود پتانسیل های موجود در استان و در راستای همکاری و همفکری در تعریف پروژه های مشترک، تصمیم گرفت تا در این زمینه ورود کند و خوشه اپتیک کوانتومی را با حضور دانشگاه های دیگری چون مالک اشتر و دانشگاه اصفهان به عنوان سه عضو دانشگاهی و صنایع الکترواپتیک اصفهان به عنوان یک عضو صنعتی تشکیل دهد.

وی تصریح کرد؛ با برگزاری این همایش توانستیم گروهی از دانشمندان و محققان که به طور گسسته و غیر متمرکز در موضوع اپتیک کوانتومی کار می کردند را در یک نقطه گردهم بیاوریم تا این محققان ضمن به اشتراک گذاری یافته های سال های اخیر خود، زمینه های همفکری، همکاری و انجام پروژه های مشترک در آینده را فراهم نمایند.

دبیر نخستین همایش ملی فناوری‌ های نوظهور در اپتیک کوانتومی نیز با اشاره به استقبال خوب از این رویداد علمی گفت: این همایش در هفت محور شامل نقاط رنگی، اپتومکانیک، مخابرات کوانتومی، تصویربرداری کوانتومی، پلاسمونیک کوانتومی، مترولوژی کوانتومی، مدل های آنالوگ و متامواد و باحضور 12 سخنران مدعو که از بهترین های این رشته در سطح کشور هستند برگزار می شود.

دکتر اسماعیل عبدالحسینی تصریح کرد: ارائه پوسترهای تخصصی، ارائه دو کارگاه تخصصی آموزشی و رونمایی از خوشه اپتیک کوانتومی اصفهان از جمله برنامه های جانبی این رویداد علمی است.

گفتنی است: نخستین همایش ملی فناوری‌ های نوظهور در اپتیک کوانتومی تا فردا 28 شهریورماه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد و در آئین پایانی این رویداد، خوشه اپتیک کوانتمی اصفهان با حضور معاونان پژوهشی دانشگاه های صنعتی اصفهان، مالک اشتر، اصفهان و مدیریت صنایع الکترواپتیک اصفهان افتتاح خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 504392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟