سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در بازدید از راه آهن غرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: بازدید امروز از این خط راه آهن بنا به درخواست استاندار پرتلاش کرمانشاه صورت گرفت تا آخرین اقدامات لازم در خصوص این مسیر برای تسهیل در تردد زوار اربعین صورت گیرد.

او افزود: قطعا راه آهن ملایر به کرمانشاه تا مرز خسروی ادامه پیدا خواهد کرد و این مسیر به یکی از کریدور‌های بین المللی تبدیل می‌شود، هرچند در حال حاضر هم کارکرد بین المللی و ترانزیتی دارد.

مدیرعامل راه آهن بیان داشت: اربعین حسینی یک اجتماع بسیار بزرگ جهانی است و ما افتخار داریم سال گذشته هم در خدمت زوار بودیم و با انتقال آن‌ها به کرمانشاه در اجر این مراسم معنوی سهیم بودیم.

این مسئول در مورد برنامه‌های شرکت راه آهن برای ایام اربعین هم تصریح کرد: برنامه‌ها هنوز نهایی نشده است و در صورت تایید نهایی به استحضار مردم می‌رسانیم، اما امسال خدمات راه آهن رشد چشمگیری هم از لحاظ کمی و هم از حیث کیفی دارد.

راه اندازی قطار‌های ویژه اربعین در مسیر مشهد به کرمانشاه

رسولی همچنین از راه اندازی قطار‌های ویژه اربعین در مسیر مشهد به کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین در ایستگاه راه آهن کرمانشاه هم یک موکب برای خدمت رسانی به زوار مستقر خواهیم کرد.

او افزود: امروز هم در بازدید که از مسیر داشتیم مواردی را بررسی کردیم که بخشی از آن‌ها تا قبلاز اربعین رفع خواهیم کرد.

مدیرعامل راه آهن بیان داشت: کمیسیون تعیین سرعت هم به مسیر اعزام می‌شود تا دستور افزایش سرعت در برخی قسمت‌هایی که ارتقای زیرساخت داشته اند را صادر کند.

رسولی ادامه داد: تلاش ما بر این است که با کاملتر کردن این خط زمان مسیر کرمانشاه به ملایر که بالا است به نصف و کمتر برسد.

مدیریت راه آهن کرمانشاه به زودی معرفی می‌شود

او همچنین در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت اداره کل راه آهن کرمانشاه گفت: راه آهن اساسا تابع تقسیمات کشوری نیست و بسته به نوع ماموریت و پیچیدگی تقسیم بندی مناطق انجام می‌شود.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: کرمانشاه به دلیل موقعیت ویژه، چشمه‌های بار فراوان و مرزی بودن امکان توسعه در حوزه ریلی را دارد و حتما باید حیطه مسئولیت راه آهن آن افزایش یابد و به زودی مدیریت این مجموعه را معرفی می‌کنیم و تمام اختیارات لازم برای اداره‌ی آن تفویض خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: البته در راه آهن به لحاظ مسائل فنی و تخصصی همکاری بین ادارات همجوار وجود دارد و باید ادامه داشته باشد، اما اختیارات راه آهن کرمانشاه را افزایش می‌دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 502866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟