در اغلب محورهای بین شهری استان‌های شمالی کشور به جای استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت از دست اندازهای بزرگ برای کنترل سرعت خودروها استفاده شده است که نشان دهنده کمبود دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در این محورهاست.

حال نبود دوربین‌های ثبت تخلفات و کنترل سرعت موجب شده که رانندگان با سرعت غیر مجاز در این محورها تردد و هنگام رسیدن به دست‌انداز‌ها، با ترمز‌های ناگهانی اقدام به کاهش سرعت کنند که همین امر موجب نارضایتی بسیاری از هموطنان و همچنین وقوع بسیاری از تصادف‌های رانندگی در معابر این مناطق می‌شود.

در همین راستا سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه یکی از نکات حائز اهمیت در زمینه تردد رانندگان در جاده‌های کشور مدیریت سرعت است، اظهار کرد: سرعت نقش جدی در وقوع تصادفات دارد و ما این موضوع را از اهداف محوری خودمان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: ایجاد سرعتکاه‌ها در سال‌های گذشته یکی از روش‌های مدیریت سرعت بود، اما با روی کار آمدن تجهیزات هوشمند این مأموریت به تجهیزات و سیستم‌های هوشمند واگذار شد.

او ادامه داد: این سیستم طی سال‌های متوالی مدرن‌تر، بروز‌تر و کارآمدتر شده است و در حال حاضر دوربین‌های ثبت تخلفات در مکان‌های نصب شده، قادر به تشخیص سرعت متوسط وسایل نقلیه هستند.

سردار حسینی گفت: به جای استفاده از سرعتکاه‌ها و کاهنده‌های سرعت که به صورت فیزیکی در سطح محورهای شمالی وجود دارند، باید سیستم کنترل هوشمند را توسعه دهیم و در حال حاضر این اتفاق هم افتاده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا بیان کرد: به زودی هوشمندسازی ثبت تخلفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی مهم و پر حادثه کشور تکمیل خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 502675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟