افرادی که ساکن پایتخت هستند به خوبی با اوضاع و احوال کنونی و دشواری زندگی در آن آشنا هستند. درآمد‌های کم و هزینه‌های سر به فلک کشیده باعث شده‌اند، آن‌هایی که صاحب‌خانه نیستند، ماه به ماه به مناطق پایین‌تر تهران برای اجاره خانه فکر کنند.

بعضی‌ها هم که به هیچ طریقی دخل‌شان با خرج‌شان نمی‌خواند عطای ماندن در تهران را به لقایش می‌بخشند و به شهر‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

با این شرایط به نظر می‌رسد که تا چند سال آینده، خرید خانه در تهران به یک رویا تبدیل شود و ساکنان آن مجبورند مانند ساکنان تمام پایتخت‌نشینان دنیا به زندگی اجاره‌نشینی عادت کنند. اما نکته اینجاست که با اجاره‌های فعلی دغدغه بسیاری از افراد نداشتن قدرت پس‌انداز و از بین رفتن بخش زیادی از سرمایه‌شان است. این در حالی است که به دلیل اوضاع بد اقتصادی، پرداخت اجاره ماهانه برای مستأجران با مشکلات زیادی روبه روست و در عین حال هم، صاحب‌خانه‌ها نسبت به پرداخت ماهیانه اجاره سخت‌گیرتر شده‌اند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد شاید رهن کامل خانه راه‌حل مناسبی برای ساکنان پایتخت باشد. اگر چه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که رهن کامل خانه به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل این گزینه را از قبل برای خودشان حذف کرده‌اند، اما جالب است بدانید که در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای رهن کامل خانه در محله‌های مختلف تهران وجود دارند که افراد مختلف با بودجه‌های متفاوت می‌توانند به سراغ آن‌ها بروند.

مزیت رهن کامل خانه این است که می‌توان درآمد ماهیانه را پس‌انداز کرد و دغدغه پرداخت ماهانه اجاره‌بها را نداشت. این گزینه به خصوص مناسب افرادی است که تا همین یک سال پیش قصد خرید خانه داشته‌اند، اما با افزایش قیمت‌ها، دیگر از پس خرید خانه برنمی‌آیند.

در این مطلب بودجه لازم برای رهن کامل خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

رهن کامل خانه با ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

مناطق مختلف تهران تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. فرقی ندارد شخص به سراغ خرید خانه برود یا اجاره و رهن خانه، در هر صورت خانه‌های جنوب تهران نسبت به تمام مناطق دیگر قیمت کمتری دارند. جنوب تهران به علت قدیمی بودن و محدودیت امکانات، ارزان‌ترین بخش تهران به شمار می‌رود و قیمت‌ها با پیش‌روی به سمت حومه تهران کمتر هم می‌شوند.

اگر شخصی به دنبال رهن کامل خانه است و بودجه نسبتاً کمی هم دارد، می‌تواند به سراغ خانه‌های جنوب تهران برود. رهن کامل خانه در مناطق جنوب، جنوب شرقی و جنوب غربی تهران، بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است؛ بنابراین با یک بودجه هفتاد یا هشتاد میلیونی برای رهن کامل خانه در محله سلسبیل، هاشمی، جیحون، یا سایر مناطق جنوبی گزینه‌های زیادی وجود خواهد داشت.

رهن کامل خانه با ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

شرق تهران با خانه‌ها و ساختمان‌های ساده و قدیمی خود شناخته می‌شود. بافت فرهنگی این محله سنتی‌تر، مذهبی‌تر و امکانات آن کمتر از غرب تهران است. به همین دلیل هم قیمت خانه‌ها در شرق تهران کم‌تر از بخش‌های غربی است و برای رهن کامل آپارتمان در تهرانپارس یا نارمک به پس‌اندازی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون احتیاج است. به طور کلی رهن کامل خانه در محله‌های شرق تهران با رقمی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود. بسته به این که شخص دنبال خانه بزرگ‌تر و نوسازتر است، این قیمت بیشتر می‌شود و در مورد خانه‌های خوب و متراژ‌های بالا، ممکن است این رقم به بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان هم برسد.

رهن کامل خانه با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

امکانات رفاهی در غرب تهران بسیار بیشتر از شرق یا جنوب تهران است. بافت فرهنگی محله‌های غرب تهران مدرن‌تر از بخش شرقی و جنوبی است. از ویژگی‌های مهم محله‌هایی مثل شهران، جنت‌آباد، کوی بیمه، بلوار فردوس و … خیابان‌های پهن و بزرگ و ساختمان‌هایی با متراژ بزرگ است. البته به همین نسبت هم قیمت اجاره آپارتمان در جنت آباد یا شهران بیشتر از محله‌های شرق و جنوب پایتخت است.

در غرب تهران خانه‌های زیادی برای رهن کامل وجود دارد. با بودجه‌ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به راحتی می‌توان برای رهن خانه در محله کوی بیمه، بلوار فردوس، سازمان برنامه، باغ فیض و … اقدام کرد.

در حقیقت ۲۰۰ میلیون تومان رهن کامل نرخ معمول رهن خانه‌های خوب در محله‌های غرب تهران است. البته می‌توان خانه‌هایی با رهن کمتر یا بیشتر (از ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون) هم در این مناطق پیدا کرد.

رهن کامل خانه با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

شمال تهران پر است از خانه‌های لوکس و ویلایی. البته آپارتمان‌های بزرگ و لاکچری هم در این محله‌ها کم نیستند. مشخص است که این خانه‌ها به نسبت تمام بخش‌های شهر قیمت بالاتری دارند، اما اگر شخصی متصور است که برای رهن کامل خانه در شمال شهر باید حتما بودجه میلیاردی داشته باشد کاملاً در اشتباه است. چون همین حالا می‌توان با ۳۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل و اجاره آپارتمان در ولنجک دست به کار شد. اگر بودجه بیشتری (مثلا ۴۰۰ میلیون تومان) در اختیار است به راحتی می‌توان خانه‌ای بزرگ در محله‌هایی مثل دولت، قیطریه، سعادت آباد و … رهن کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟