فراهم شدن شرایط مشمولان غیر غایب غایب خدمت سربازی برای حضور در اربعین حسینی/ معافیت خدمت سربازی برای قهرمانان ملی کشور +عکس و فیلم
حجم ویدیو: 36.50M | مدت زمان ویدیو: 00:05:47

به گزارش رکنا، سردار تقی مهری رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور سربازی است و مسئولیت پذیری و مشارکت جوانان در عرصه مهم دفاعی و نظامی و اجتماعی در موضوع سربازی خلاصه می شود. یکی از ارکان مهم در هر کشور توان نظامی آن کشور است و نیروهای مسلح ما مفتخر هستند که از جوانان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و استقلال ایران اسلامی برای برقراری امنیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: نقش سربازان در نظم پذیری و مشارکت در صحنه های اجتماعی موثر است و در حادثه سیل نوروز مشاهده کردیم که سربازان نقش مهمی را ایفا کردند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی به دنبال آموزش سربازان با توجه به استعدادی که دارند هستیم و هر کسی که به خدمت سربازی می رود باید یک مهارت را فرا بگیرد تا بعد از پایان خدمت با دریافت تسهیلات از دولت وارد جامعه شوند و ارائه خدمات به این افراد به کمک دولت تا سن ۵۰ سالگی ادامه دارد.

مهری گفت:  مشمولان غیرغایبی که قصد شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند، سازمان وظیفه عمومی تسهیلات خروج از کشور را برای زائران عزیز که مشمول هستند اندیشیده است. امسال کلیه دانش آموزان و دانشجویان و طلابی که قصد سفر به کشور عراق را دارند می توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند. حتی کسانی که برگ اعزام به خدمت گرفتند نیز می توانند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و از تاریخ ۷ مهر تا ۱۰ آبان سال جاری در سامانه پلیس ثبت نام کنند و مجوز خروح از کشور را دریافت کنند.

وی ادامه داد: تمام تسهیلات را برای زائران اربعین فراهم کردیم تا آنها فتوانند در این مراسم شرکت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه درباره معافیت های تحصیلی گفت: شرکت کنندگان کنکور می توانند تا مهر ماه انتخاب رشته کنند و پلیس این فرجه را به این افراد خواهد داد. یعنی کسانی که قرار بود در شهریور به سربازی بروند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهری درباره خانواده ایثارگران گفت: کلیه ایثارگران تا پایان شهریور فرصت دارند برای ثبت در سیستم برای معافیت فرزندانشان اقدام کنند. طبق قانون اگر والدین ۳۰ ماه سابقه ایثارگری داشته باشند می توانند معافیت سربازی را برای یکی از فرزندانشان بگیرند.

وی درباره سربازان قهرمان گفت: کسانی که رتبه های اول تا سوم المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی را کسب کنند می توانند از انجام دوره خدمت سربازی معاف شوند. قهرمانان پاراالمپیک جهانی نیز می توانند از تسهیلات استفاده کنند و اگر رتبه های اول و دوم و سوم را کسب کنند می توانند یا خودشان یا یکی از فرزندانشان از خدمت سربازی معاف شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره برگزاری جشنواره ورزشی در سال ۹۸ اظهار کرد: این مسابقات از اول مهر ماه برنامه ریزی شده و در ۱۳ رشته سربازان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و این مسابقات تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت. امیدواریم این امر موجب ترویج و اعتلای امر ورزش بین جوانان باشد.

مهری گفت: روزهای چهارشنبه در رادیو جوان برنامه ویژه فرهنگی داریم و سربازان می توانند از این طریق با قوانین بیشتر آشنا شوند.

وی درباره پرداخت جریمه سربازان غایب گفت: سربازانی که بیش از ۸ سال غایب بودند می توانستند با پرداخت جریمه کارت پایان خدمت بگیرند و ثبت نام این افراد تا پایان فروردین ۹۸ صورت گرفت اما این قانون در سال های آینده اجرا نخواهد شد؛ از طرفی افرادی که تا ۵۰ درصد جریمه خود را پرداخت کرده باشند می توانند برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کنند.

 رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره سامانه ثبت مهارت سربازان گفت: افراد می توانند قبل از اعزام به خدمت مقدس سربازی مهارت خود را در سامانه های مربوطه مانند سامانه سرباز ماهر ثبت کنند و براساس نوع مهارت، سربازان در نیروهای مسلح به کار گرفته خواهند شد. از طرفی در طول خدمت سربازی نیز مربیانی فعال خواهند بود و برای مثال آموزش های امدادی و .... به سربازان ارائه خواهد شد. همچنین بعد از برگزاری دوره های تخصصی در طول خدمت سربازی، از سربازان آزمون گرفته خواهد شد و درصورت پذیرفته شدن، به آنها مدرک معتبر ارائه خواهد شد.

وی درباره پرداخت جریمه مشمولان غایب گفت: بیش از ۵۸۰ هزار نفر برای خرید خدمت ثبت نام کردند و ۴۶۰ هزار نفر هم جریمه مشمولیت را پرداخت کردند و مبالغ به خزانه واریز شد. از طرفی بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز هنوز پرداختی نداشتند و از این افراد تقاضا می کنیم تا برای گرفتن نامه جدید نوع پرداخت جریمه خود به نظام وظیفه مراجعه کنند.

مهری به مشمولان غایبی که حتی بیش از ۸ سال غیبت دارند اعلام کرد تا برای تعیین وضعیت خود به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند و تسهیلات ویژه ای نیز به این افراد خواهیم داد و از طرفی برای مشمولان غایبی که متاهل هستند تسهیلات داریم تا این افراد در محل زندگی خودشان خدمت سربازی را بگذرانند و این افراد به ازای هر فرزند سه ماه کسری خدمت بگیرند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره حقوق سربازان اظهار کرد: حقوق سربازان ناچیز است و برابر قانون حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حقوق پایور باید به سرباز پرداخت شود و ما از مجلس و دولت تقاضا داریم تا توجه ویژه ای به حقوق سربازان داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟