محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سؤال که برای اینکه مصرف آب شرب در تابستان سال آینده رکورد نزند آیا برنامه‌ای اجرا خواهد شد، گفت: از حدود 6.7 میلیارد مترمکعب آب شرب کشور یک میلیارد و 375 میلیون مترمکعب در استان تهران مصرف می‌شود که از این میزان نیز یک میلیارد و 60 میلیون مترمکعب سالانه در شهر تهران مصرف می‌شود.

وی تأکید کرد: تابستان امسال نه فقط در تهران بلکه در کل کشور رکورد مصرف آب زده شد به طوری که در شهر تهران میزان مصرف حتی به 3 میلیون و 700 هزار مترمکعب هم رسید. 

بختیاری با تأکید بر اینکه استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از لحاظ منابع آبی است، اظهار داشت: رشد مصرف و رکوردزنی مصرف آب شرب تنها منوط به تهران نیست و این موضوع در کل کشور نیز امسال رخ داد پس آمار نشان می‌دهد که مردم باید در مصرف بهینه آب جدیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه وضعیت مناسب بارش‌ها از یک سو و افزایش مصرف آب نشان داد که هنوز در فرهنگ‌سازی و مصرف بهینه آب باید با مردم بیشتر صحبت کرد، گفت: در آسیب‌شناسی صورت گرفته که اخیراً انجام شده است متوجه شدیم که انگاره و تصور غلط بارش‌های مناسب امسال دلیل اصلی رکوردزنی مصرف آب در کل کشور و تهران بوده است.

وی افزود: مردم تصور کردند که چون امسال بارش‌ها خوب بوده است پس مشکل آب نداریم پس این وضعیت به ما متذکر شد که باید به فرهنگ بهینه مصرف آب از اقتصاد آب توجه بیشتری شود.

بختیاری با اشاره به اینکه باید مردم در هنگام شست‌وشو و استفاده از آب شرب به این موضوع توجه کند که وضعیت آب کشور وضعیت خوبی نیست و زمان استفاده از آب را تا آنجا که می‌تواند کاهش دهند، گفت: برای تابستان سال آ‌ینده و اینکه رکورد مصرف آب شرب باز هم تکرار نشود برنامه‌های خوبی در حال پیگیری است که باید اجرا شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 501148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟