توصیه‌های پلیس در برخورد با مامورنماها

به گزارش رکنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص شناسایی افرادی که با عنوان جعلی مامور نظامی و انتظامی، اقدام به فریب و سرقت از شهروندان می‌کنند، توصیه‌هایی ارائه داد.

 سرهنگ جلیل زبیدی به منظور آگاهی شهروندان در خصوص فریب و سرقت تحت عنوان مامورنماها به شهروندان هشدار داد و اظهار کرد: در صورتی که افرادی که خود را مامور سازمان‌های نظامی یا انتظامی معرفی و تقاضای بازرسی بدنی از فرد یا منزل را داشته باشند حتما باید از مامور بودن آنها اطمینان حاصل شود؛ شهروندان فریب افرادی که دارای تجهیزات پلیسی چه بسا قلابی باشند را نخورند.

وی افزود: سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل‌انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب سوءاستفاده کرده و مرتکب سرقت می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص راه‌های پیشگیری از این شگرد بیان کرد: برابر قوانین و مقررات و دستورالعمل نیروی انتظامی، کلیه ماموران پلیس چه با لباس خدمت و چه با لباس شخصی مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود هستند.

زبیدی تصریح کرد: بدون احراز هویت، در منازل و خودروهایتان را به روی فردی که خود را مامور انتظامی معرفی می‌کند باز نکنید و حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم ماموریت آن‌ها را بخواهید و اجازه ندهید هر کسی به حریم شخصی‌تان وارد شود؛ ماموران نیروی انتظامی برای ورود به منزل باید حکم قضائی ارائه دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟