مدیران کم‌کار بازخواست می‌شوند

به گزارش رکنا ، فرماندار بیرجند با اشاره به کم‌کاری برخی مدیران در خصوص عدم ارائه پروژه‌های هفته دولت، گفت: مدیران کم‌کار قطعا بارخواست خواهند شد چون به اعلام پروژه‌ها در وقت مقرر توجه نکرده‌اند.

علی ناصری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بیرجند، با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید، اظهار داشت: مقرر گردید در این راستا از تجربیات موفق سازمان‌ها و نهادهایی که در حوزه تولید موفق عمل کرده‌اند استفاده و این تجربیات را به سمع و نظر مردم و مسؤولان برسانیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات به موقع مدیران شاهد کمترین خسارت از سیل در شهرستان بیرجند بودیم، بیان داشت: سامانه جبران خسارت سیل در حوزه کشاورزی فعال و از این طریق تسهیلات کم بهره در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

فرماندار بیرجند به پروژه‌های هفته دولت و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در این رابطه، گفت: هفته دولت از فصل‌الخطاب‌های دستگاه‌های اجرایی جهت گزارش‌دهی و ارائه خدمات به مردم است.

ناصری اعلام کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در بازه زمانی مردادماه و دی‌ماه در خصوص پروژه‌های عمرانی پیگیری داشته و گزارشات را به فرمانداری بدهند تا در مقاطع مشخص برنامه‌ها بسته شود.

گلایه از کم‌کاری برخی مدیران

وی با اشاره به کم‌کاری برخی مدیران در خصوص عدم ارائه پروژه‌های هفته دولت، متذکر شد: مدیران کم‌کار قطعا بارخواست خواهند شد چون به اعلام پروژه‌ها در وقت مقرر توجه نکرده‌اند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در هفته دولت پروژه‌هایی که به صورت100 درصد قابل بهره‌برداری است اجرا خواهد شد، افزود: همچنین پروژه‌هایی که قرار است کلنگ‌زنی شود، اعلام خواهد شد.

ناصری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای در اواخر سال جاری، مطرح کرد: مهم‌ترین هدف نظام و دولت حضور حداکثری مردم در انتخابات است بنابراین بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی باید با شکوه برگزار کردن انتخابات به انسجام، وحدت ملی و شکست دشمنان انقلاب کمک کنند.

خدمت‌رسانی؛ لازمه جلب مشارکت مردم

وی جلب مشارکت مردم را یکی از فاکتورهای تقویت عمومی و پشتوانه مردمی دانست و تصریح کرد: لازمه جلب مشارکت مردم خدمت‌رسانی به مردم و تلاش مدیران در این راستا است.

فرماندار بیرجند با اشاره به بازدیدهای میدانی استاندار از مناطق مختلف شهر بیرجند با اولویت مناطق کم‌برخوردار و برگزاری میزهای خدمت در محلات هدف، مطرح کرد: مدیران باید آمادگی لازم را جهت حضور در این بازدیدها داشته باشند.

ناصری مطرح کرد: در بحث اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی و سرمایه‌ای با توجه به شرایط کشور و مشکلاتی که در عرضه نفت در بازار جهانی با تحریم‌های آمریکا رخ داده، لازم است مدیران قبل از هزینه اعتبارات صرفه‌جویی حداکثری را لحاظ کنند.

توصیه‌های فرماندار به مدیران

وی بر لزوم نظارت بر کار پیمانکاران، در اولویت قراردادن خرید محصولات بومی و طولانی شدن روند پروژه‌ها توسط مدیران تأکید و مطرح کرد: بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرا خواهد شد.

فرماندار بیرجند به دستورالعمل پایش مباحث مرتبط با حقوق شهروندی و عفاف و حجاب اشاره و عنوان کرد: دستورالعمل مربوطه به دستگاه‌ها ارسال ولی دستگاه‌ها هنوز پاسخی نداده‌اند لذا دستگاه‌های اجرایی باید ظرف یک هفته آینده مستندات و پاسخ‌ها را ارائه تا بتوانیم جمع‌بندی را انجام و به دبیرخانه شورا ارسال کنیم.

ناصری بیان داشت: تقویمی برای حضور مدیران در نماز جمعه اعلام و براساس همان تقویم میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه شهرستان برپا خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟