به گزارش رکنا، محسن حاجی عزیزی امروز در نشست بهسازی بافت‌های فرسوده روستایی شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان دماوند حدود 7 هزار واحد روستایی وجود دارد که از این تعداد حدود 5 هزار واحد فرسوده است و نیاز به بازسازی و بهسازی دارند.

وی با اشاره به خسارات ناشی از حوادث سیل و زلزله اخیر بیان کرد: یک برنامه سالانه‌ای وجود دارد که براساس آن سالانه باید 30 درصد از این بافت فرسوده در بحث تعمیرات و بازسازی قرار گیرد که در حال حاضر نیز در دستور کار ما نیز قرار دارد، همچنین هزینه بازسازی در سال جاری از 35 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش داشته است.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی قبول داریم که این هزینه‌ برای احداث یک منزل مسکونی مناسب نیست اما کمک هزینه‌ای برای بازسازی است هرچند که این میزان هزینه به هر طبقه اختصاص پیدا خواهد کرد.

حاجی عزیزی سپس با بیان اینکه تمام دهیاران و شوراها موظف هستند مردم را نسبت به موضوع مخاطرات سکونت در بافت فرسوده حساس و آگاه کنند گفت: در بخش مرکزی با کمک بخشداری و دهیاران بازدید خانه به خانه صورت گرفت و به صورت حضوری در منازلی که بافت فرسوده بودند حضور پیدا کرده و مردم را آگاه کردیم.

وی ادامه داد: روستاهایی به صورت ویژه انتخاب شدند و مطالعات لازم نیز در این روستاها برای بازسازی واحدهای فرسوده انجام شده است و به زودی عملیات اجرایی آن کلید خواهد خورد.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دماوند در پایان با بیان اینکه متأسفانه در برخی مناطق از جمله شهر آبسرد بافت‌های فرسوده بسیاری وجود دارد تصریح کرد: باید به صورت ویژه رسیدگی بافت‌های فرسوده آبسرد مورد بررسی قرار گیرد، همچنین در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها چه در حریم بافت فرسوده و چه در خارج از حریم به هیچ وجه نباید اجازه ساخت و ساز بدون مجوز صادر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟