به گزارش رکنا، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در سلسله نشست‌های دوشنبه گام دوم انقلاب که صبح امروز (دوشنبه چهاردهم مرداد ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه در گذشته شرق کشور مرکز تولید مواد سنتی بود، اما اکنون این منطقه به یکی از بزرگترین تولید کننده‌های موادمخدر صنعتی تبدیل شده که مواداولیه آن‌ها به همراه موادمخدر سنتی از اروپا وارد کشور می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های مسئول همانند پلیس و اداره گمرک بر این موضوع نظارت دارند و بر اساس این پیش فرض که کشف موادمخدر با سگ‌های موادیاب امکان پذیر نیست، در برخی از مواقع این مواد را بدون اینکه مخلوط شود در بنزین می‌ریزند و وارد کشور می‌کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: برای مقابله با موادمخدر به تمرکز سنگین نیاز است و باید در این زمینه هرچه بیشتر تلاش کنیم و همچنین حضور مردم در این امر الزامی است و باید خانواده‌ها از فرزندانشان بیشتر مراقبت کنند.

عمرانی درباره کشف موادمخدر در افغانستان تصریح کرد: تولید موادمخدر در افغانستان ۲۰۰ تن بود که امروز به بالای ۱۰ هزار تن رسیده است.

او با بیان اینکه هر سال یک هزار تن موادمخدر در کشور کشف می‌شود، افزود: وقتی آمار تولید بالاست، آمار کشفیات ما نیز بیشتر می‌شود، اما به طور کامل نمی‌توانیم مدعی شویم که این موفقیت حاصل شده است.

عمرانی در مورد مصرف و کاشت موادمخدر گل تصریح کرد: طبق قانون کاشت خانگی موادمخدر گل غیرقانونی است و مجازات دارد و هنگامی که این مواد در گلدان خانه کاشته می‌شود، خانواده‌ها باید نظارت بیشتری کنند.

او افزود: استعمال موادمخدر جرم است، بنابراین معتادان هنگامی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و گواهی ترک اعتیاد می‌گیرند، از مصونیت قضایی در زمان ترک معاف هستند.

عمرانی درباره‌ معتادان متجاهر گفت: بدون استثنا از بهمن ماه سال گذشته ۸۰ درصد معتادان متجاهر تهران جمع آوری شدند و قانون این اجازه را به ما داده است که ۶ ماه از آن‌ها نگهداری کنیم.

او افزود: ما این ۶ ماه را برای سلامت معتادان کافی نمی‌دانیم و در پی اصلاح این قانون هستیم تا بتوانیم معتادان را بیشتر نگهداری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟