دریافت کارمزد برای شارژ من‌کارت غیرقانونی است

به گزارش رکنا ، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: دریافت کارمزد توسط عاملان فروش شارژ من‌کارت غیرقانونی است. در صورتی که شهروندان با عاملان فروش شارژ من‌کارت که کارمزد دریافت می‌کنند، برخورد کردند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

محمدجواد رجائیان در این خصوص اظهارکرد: دریافت کارمزد برای شارژ من‌کارت از ابتدا فقط برای باجه‌های شارژ من‌کارت شهرداری تصویب شد و هیچ عامل فروش دیگری حق گرفتن کارمزد از شهروندان را نداشت.

وی ادامه داد: پس از تصویب شورای شهر این کارمزد از باجه‌های شهرداری نیز حذف شد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد بیان کرد: در صورتی که شهروندان با عاملان فروش شارژ من‌کارت که کارمزد دریافت می‌کنند، برخورد کردند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

رجائیان با اشاره اینکه «نیروهای نظارتی ما با خاطیان برخورد خواهند کرد»، افزود: باتوجه به اینکه چقدر تخلف متخلفین محرز شود، به دستگاه‌های نظارتی شهرداری معرفی شده و مجازات برای این افراد تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: دریافت کارمزد توسط عاملان فروش شارژ من‌کارت غیرقانونی است. شهروندان اگر با باجه‌ای که خلاف قانون عمل می‌کند، مواجه شدند با شماره‌ ۶۱۲۹۱۵۱۳ یا ۱۳۷ تماس گرفته و باجه خاطی را به ما معرفی کنند، ما این شکایات را پیگیری می‌کنیم.

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه سال جاری، تنها در باجه‌های شهرداری مبلغ ۲۰۰ تومان بابت کارمزد شارژ من کارت از شهروندان گرفته می‌شد که براساس مصوبه ماه پیش شورای شهر این کارمزد از باجه‌های شهرداری نیز حذف گردید. هیچ کدام از باجه‌ها، مراکز فروش شارژ من‌کارت و سوپرمارکت‌ها حق گرفتن کارمزد از شارژ من کارت را ندارند. گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد، هنوز برخی از مراکز فروش شارژ من‌کارت برای شارژ از شهروندان کارمزد دریافت می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟