پله برقی مترو شادمان تا قبل از پایان تابستان نصب می شود

به گزارش رکنا، حجت نظری، رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران در سومین نشست تخصصی «سازمان‌های مردم‌نهاد؛ مشارکت محله‌ای در مدیریت شهری» با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی شهرها برای معلولان و افراد کم‌توان در مورد عدم مناسب‌سازی اماکن تفریحی تهران برای معلولان، گفت: بیش از هر چیزی باید توضیح بدهم که من متولی اصلی و مستقیم مناسب‌سازی معابر و اماکن در تهران نیستم، اما تمام تلاش خود را برای این امر انجام می دهم و بارها طب تذکراتی در صحن شورای شهر، جلسات و دیدارها بر این امر مهم تاکید کرده ام. اما توجه داشته باشید که برای این امر حتی فراتر از مدیریت شهری تمام دستگاه ها باید پای کار بیایند.

وی ادامه داد: چندی پیش من از شهروندان تهرانی دعوت کردم که در روز موزه‌ها، به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید کنند که در پاسخ به این دعوت من در فضای مجازی یکی از فعالان در حوزه معلولان این سوال را مطرح کرد که آیا موزه‌ای در تهران وجود دارد که برای معلولان مناسب‌سازی شده باشد، قطعا من هم با ایشان موافق هستم و اعتقاد دارم که باید تمام شهر برای معلولان مناسب‌سازی شود ولی در این رابطه دستگاه‌های دیگر متولی و مسئول هستند.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد از افزود: سازمان میراث فرهنگی باید به مناسب‌سازی موزه‌ها ورود کند و یا در سایر اماکن و معابر دستگاه‌های ذی‌ربط باید ورود کنند. ما در ستاد توان‌افزایی چندی پیش جلسه‌ای برگزار کردیم که در آن جلسه یکی از معلولان به عدم مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی برای معلولان انتقاد داشت که همان زمان علیرغم مشکلاتی که وجود داشت، مناسب‌سازی ستاد در دستور کار قرار گرفت و من هم دستور دادم که تمامی فضاها اعم از سرویس های بهداشتی، ورودی ها و ... در ساختمان ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برای معمولان مناسب سازی شود که بخش اعظمی از آن انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران نیز درباره موضوع مناسب‌سازی تا آنجایی که امکان و اختیار عمل داشت ورود کرد و ما برای اولین بار در بودجه شهرداری تهران این مبحث را مصوب کردیم که باید ۱۰ درصد از بودجه عمرانی شهر به مساله مناسب‌سازی اختصاص پیدا کند.

نظری با اشاره یه پیگیری هایش برای مناسب سازی معابر شهری برای معمولان گفت: در مورد چهارراه ولیعصر چندین جلسه با مسئولان انتظامی داشتیم و پیگیری های ما ادامه دارد. در مورد پل عابر مقابل داروخانه ۱۳آبان در خیابان کریمخان نیز سرانجام موفق شدم پس از دو تذکر و چندین نامه نگاری آن را فعال کنیم و درحال حاضر پله برقی این پل فعال است.

وی با بیان اینکه وضعیت ایستگاه مترو شادمان نیز بسیار مورد انتقاد بوده است، گفت: شهروندان زیادی در مورد نبود پله برقی و خرابی آسانسور ایستگاه شادمان به بنده مواردی را منتقل کرده بودند که در همین راستا نیز طی دو تذکر در صحن شورای شهر خواستار حل آن مشکل شده و حتی شهردار و معاونان شهردار را به حضور در این ایستگاه مترو دعوت کردم. این موضوع را مستقیما به شهردار تهران نیز منتقل کردم که ایشان اعلام کرد تا شهریور امسال و قبل از پایان تابستان مشکل پله برقی در ایستگاه مترو شادمان نیز حل خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟