حذف قبض‌های جریمه

به گزارش رکنا ، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال گفت: دست افزار هوشمند موبایلی پلیس، جایگزین قبض‌های کاغذی جریمه شد.

سرهنگ ذبیح الله کریمی گفت: از این پس دیگر هیچ راننده ای، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی به کار گرفته خواهد شد.

وی به مزیت‌های این سیستم جدید واز جمله آنلاین بودن آن اشاره کرد و اظهار کرد: تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می‌دهد.

سرهنگ کریمی، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را مزیت دیگر آن دانست و یادآور شد: تا الان بعضا برخی از رانندگان از جریمه‌های صادر شده بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت جریمه خود نمی‌شدند.

به گفته وی در این سیستم، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق شناسه قبض و شناسه پرداختی که پیامک شده پرداخت نماید.

سرپرست پلیس راهور استان چهارمحال وبختیاری، بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این سیستم اعلام کرد.

وی ادامه داد: این سیستم هم شامل آن دست از خودروهایی که برای اعمال قانون متوقف می‌شوند و هم آن‌هایی که رد می‌شوند را شامل می‌شود.

سرهنگ کریمی، کاهش خطای انسانی را مزیت دیگر این طرح اعلام و به رانندگان توصیه کرد: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند، زیرا تمامی خلافی‌های وسیله نقلیه برای مالک پلاک خودرو پیامک می‌شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مالک پلاک باید جوابگوی مراجع قانونی باشد.

سرپرست پلیس راهور استان در پایان از مالکان خودروهایی که امکان دریافت پیامک برای آنها فعال نیست خواست که با در دست داشتن مدارک خودرو و مدارک هویتی به نزدیک ترین مرکز تعویض پلاک محل سکونت خود جهت فعال سازی این امکان مراجعه نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟