واکنش سرپرست وزارت آموزش و پرورش به بحث مطرح حقوق نجومی معاونانش

به گزارش رکنا ، هفته گذشته فیش حقوقی یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها منتشر شد که در آن رقم دریافتی این معاون وزیر ۲۰ میلیون قید شده بود. این امر در حالی است که حقوق معلمان چیزی حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ تا ۲ و نیم میلیون متغیر است.

بعد از گذشت یک هفته از این ماجرا مشخص شد که این حقوق ۲۰ میلیونی را فقط یک نفر نمی‌گیرد بلکه ۴ نفر دیگر در وزارت خانه نیز دارای حقوق نجومی هستند. در این بین وزارت آموزش و پرورش هیچ اطلاعیه‌ای جهت شفاف سازی این مسئله منتشر نکرد.

پاسخ این سوال را از سرپرست وزارت آموزش و پرورش پرسیدیم. «۵ معاون وزیر حقوق نجومی دریافت می‌کنند» این پاسخی بود که به خبرنگار ما داده شد.

پاسخ سرپرست آموزش و پرورش به حقوق نجومی معاونانش

سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این سوال که حقوق ۲۰ میلیونی ۴ معاون وزیر صحت دارد یا خیر گفت: این حقوق نجومی برای ۴ معاون نیست بلکه ۵ معاون وزیر حقوق نجومی دریافت می‌کنند.

آموزش و پرورش حقوق نجومی نمی‌دهد

وی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش این حقوق را به این ۵ نفر نمی‌دهد بلکه این معاونان وزیر به دلیل اینکه عضو هیات علمی دانشگاه هستند این حقوق را دریافت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وقتی به وزارت علوم می‌آیند با حفظ حقوق مامور می‌شوند و دانشگاه این حقوق را به آن‌ها می‌دهد. حسینی در ادامه گفت: حرف ما در آموزش و پرورش این است که چرا حقوق اعضای هیات علمی بالا است و حقوق معلمان پایین.

وی در ادامه گفت: این افراد خارج از قائده حقوق نگرفته اند بلکه به دلیل اینکه عضو هیات علمی هستند و اینجا مامور شده اند و حقوق آن‌ها را دانشگاه می‌دهد.

چیزی خلاف قانون اتفاق نیفتاده است

وی در ادامه درباره دریافت حق ماموریت توسط این افراد نیز گفت: قانون قید کرده اگر عضو هیات علمی جزء مشاغل مدیریتی مقامات قرار گرفت حق ماموریت نیز باید دریافت کند که این معانین نیز حق ماموریت خود را بر اساس قانون دریافت کرده اند و چیزی خلاف قانون اتفاق نیفتاده است.

به فاصله حقوق عضو هیات علمی با معلم معترضیم

حسینی افزود: اعضای هیات علمی حقوقشان باید بیشتر نیز بشود، ولی چرا حقوق معلم با همان مدرک باید فاصله زیادی با آن‌ها داشته باشد و به این مسئله معترضیم و باید شکاف حقوق پر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟