توضیحات عضو هیات رییسه مجلس درباره داروهای کشور

به گزارش رکنا ، اکبر رنجبرزاده با تاکید بر ضرورت پایبندی داروخانه‌ها به رعایت قانون در فروش دارو گفت: حق فنی داروخانه‌ها مشخص بوده و نباید بیش از میزان مشخص شده از مردم اخذ شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حق فنی در شیفت شب با شیفت صبح متفاوت است، افزود: اگر داروخانه‌ای حق فنی متفاوت از دو نسخه یکسان دریافت کند به طور حتم تخلف کرده است.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت نظارت مستمری بر عملکرد داروخانه‌ها از تامین دارو تا فروش آن آغاز کرده است، تصریح کرد: یکی دیگر از تخلفات احتمالی داروخانه‌ها فروش دارو با تاریخ مصرف نزدیک به انقضا بدون اطلاع به بیماران است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دارو‌های نزدیک به انقضا باید با تخفیف‌های ویژه ضمن اطلاع رسانی به مردم به فروش برسد، گفت: وزارت بهداشت طی گزارشی در خصوص دارو‌های تخفیف دار در این حوزه به مجلس ارایه کرده است.

وی از بررسی مستمر اثربخشی دارو‌ها در آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت خبر داد و افزود: یکی دیگر از تخلفات گزارش شده در حوزه دارو کم بودن مواد موثره آن‌ها بود که با نظارت و ارزیابی دقیق وزارت بهداشت این موضوع در دست بررسی است.

رنجبرزاده با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه تامین دارو و حمایت از تولید داخل در این حوزه عملکرد مناسبی داشته است، گفت: خوشبختانه نظارت دقیقی بر روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو صورت می‌گیرد که این خود در حوزه تامین دارو‌های مورد نیاز کشور مثمر ثمر خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟