شرایط پرداخت کمک هزینه زایمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی

به گزارش رکنا، قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود درباره کمک هزینه زایمان گفت: ۲۰ درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خانم هستند و باید توجه ویژه‌ای به وضعیت اشتغال آن‌ها کنیم.

محمدحسن زدا بیان کرد: در قانون تامین اجتماعی، ماده ۵۹ درباره کمک هزینه زایمان گفته شده است و اگر خانم بیمه شده‌ای یک سال سابقه بیمه داشته باشد می‌تواند از ۶ ماه بارداری استفاده کند و ۲.۳ حقوق خود را دریافت کند.

او ادامه داد: این قانون در سازمان‌هایی که منابع تامین شده باشد ۹ ماه و در سازمان‌هایی که هنوز منابع تامین نشده باشد ۶ ماه اجرا می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مکاتبات زیادی در این زمینه داشته‌ایم تا بتوانیم برای تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی ۹ ماه را اجرا کنیم، افزود: برای سال ۹۸ بار مالی ۳۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و در قانون برنامه ششم آمده اگر سازمان بیمه گر نتواند منابع مالی خود را فراهم نکرده نمی‌تواند قانونی را اجرا کند.

زدا اضافه کرد: همچنین اگر سازمان بیمه‌گر منابع خود را تامین نکرد باشد نمی‌تواند از منابع دیگری برای هزینه زایمان استفاده کند چراکه این اقدام جرم تلقی می‌شود، تاکنون این منابع تامین نشده و مجبور هستیم ۶ ماه اجرا کنیم.

زایمان زنانبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟