کاهش دما در 3 روز آینده

به گزارش رکنا ، رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کشور گفت: وضعیت هوا برای امروز و فردا در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب شرق فارس و همچنین برخی مناطق استان هرمزگان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان با رگبار باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در زاگرس مرکزی نیز نیز طی دو روز آینده بارش‌های پراکنده‌ای را شاهد خواهیم بود، افزود: روز‌های جمعه و شنبه برای مناطق جنوب شرق فارس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، سمنان و همچنین خراسان شمالی همین شرایط را خواهیم داشت.

رفیعی گفت: شدت بارش‌ها طی این دو روز در نیمه جنوبی کرمان، شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از بارش‌های پراکنده طی ۵ روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران و گیلان خبر داد و گفت: سه روز آینده در برخی ساعات در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، تهران، بوشهر و ایلام وزش باد شدید پیش بینی شده که در برخی نقاط وزش باد همراه با گرد و خاک همراه خواهد شد که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه دریای عمان نیز طی ۳ روز آینده مواج خواهد بود، تصریح کرد: تهران نیز امروز گاهی وزش باد و در ساعات بعد از ظهر نیمه ابری خواهد بود.

وی ادامه داد: حداکثر دما در تهران برای امروز ۳۹ درجه و حداقل دما ۲۷ درجه است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه کیفیت هوا در کشور سالم است، یادآور شد: شهر کرد با دمای ۱۳ درجه به عنوان خنک‌ترین و اهواز با ۴۹ درجه گرم‌ترین مرکز استان در کشور شناسایی شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟