به گزارش رکنا، سید علی فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی‌ آمار طلاق از سال 85 تا 97 در این استان روند افزایشی را نشان می‌دهد و در واقع نرخ طلاق به ازدواج در 3.13 درصد است.

وی از کاهش 5 درصدی ازدواج در سال 97 نسبت به سال 85 خبر داد و افزود: در سال 85 در مجموع 7 هزار و 24 مورد واقعه ازدواج در شهرستان‌های مختلف این استان ثبت شد که این آمار در سال 97 به 6 هزار و 344 مورد رسید.

میرمحمدی با اشاره به شناسایی 12 هزار معتاد در شهرستان‌های 8 گانه این استان، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده آمار مردان معتاد نسبت به زنان بسیار بیشتر است و در مجموع تعداد کمی از این آمار مربوط به زنان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گلایه کرد و ادامه داد: برخی مدیران در این زمینه عزمی ندارند و در واقع این مسائل برای آنان محلی از اعراب ندارد.

میرمحمدی با بیان اینکه وضعیت این استان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: البته در زمینه چهار آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه ‌نشینی وضعیت حادی نداریم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در راستای کاهش طلاق تصریح کرد: کمیته‌ای با هدف شناسایی کامل عوامل طلاق در استان تشکیل شده که طبق بررسی‌های انجام شده 50 درصد طلاق‌ها به دلیل اختلاف فرهنگی و عقیدتی زوجین و خانواده‌های آنان است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه کمتر از 3 درصد طلاق‌ها به دلیل بیکاری و فقر است، گفت: بیشترین آمار طلاق در بین کارمندان و مهم‌ترین عامل طلاق در استان ما دخالت والدین است که شامل 27 درصد طلاق‌های استان می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟