به گزارش رکنا، کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون و مدیر بنیاد خیریه کمک در این مراسم گفت: در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود ما از منشایی در ذهنمان استفاده می‌کنیم که جهان را برای ما تعریف می‌کند و متأسفانه این منشأ در ذهن ناشنوایان وجود ندارد البته تا زمانی که قدرت شنوایی و تعلیم و گفتار درمانی و شنیدار سنجی شوند. بسیار شاکرم که خداوند من را در این حد لایق دانسته که بتوانم خدمتگزار مردم باشم علی‌الخصوص خدمتگزار ناشنوایان مادرزاد.

ریاحی افزود: بنیاد کمک از سال ۹۱ فعالیت خود را شروع کرد و سال ۹۳ اختصاصاً برای ناشنوایان به فعالیتش ادامه داد و خوشحالم امروز که اینجا ایستاده‌ام بیش از ۳۰۰ نفر از طریق این بنیاد عمل کاشت حلزونی انجام داده‌اند. عملی که تقریباً در تمام دنیا گران و سخت است و فقط دولت‌ها حامیان اصلی آن هستند و انجامش می‌دهند.

او تاکید کرد: در این سال‌ها جای خالی شبکه ای ویژه ناشنوایان و کم شنوایان بسیار محسوس بود. قشر عظیمی از جامعه ما از این داشتن شبکه ای محروم‌اند و این خبر خیلی خوب برای آنهاست، هرچند دیر اما همین که شروع شده جای شکر دارد.

این بازیگر عنوان کرد: فکر می‌کنم ایده‌آل‌ترین شکل برای گرداندن شبکه این است که اعضای این شبکه از ناشنوایان باشند زیرا بهتر می‌دانند جامعه ناشنوا چه چیزهایی نیاز دارد و چه چیزهایی بهتر در اختیارشان قرار می‌گیرد. ناشنوایانی که در این زمینه تخصص دارند ممکن است کم تعداد باشند اما می‌توان با برگزاری کلاس‌های تخصصی این امکان را فراهم کرد تا کارآفرینی کرده و این عزیزان بتوانند در شبکه‌ای مختص به خودشان مشغول به کار شوند.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای گروه آوای دستان پارسی، رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: افتتاح شبکه اشاره کار بسیار پسندیده‌ای است و با توجه به اینکه در قسمت ورزش ناشنوایان سال‌هاست فعال هستم می‌دانم کار کردن با این دوستان حال و هوای خودش را دارد و نیازمند حمایت از سوی دولت و بخش خصوصی است. باید به این دوستان که محدودیت جسمانی دارند کمک کنیم و این نیازمند به خدمت گرفتن فضای رسانه و مجازی است چرا که با توجه به پیشرفتی که در سال‌های گذشته برای کل بشریت به وجود آمده است این فضا این امکان را می‌دهد تا عزیزان ناشنوا را بهتر و بیشتر به جامعه معرفی کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟