دانش آموزان کردستانی همچنان با بخاری نفتی گرم می شوند

به گزارش رکنا، 12 تیرماه جاری بود که مهر الله رخشانی رئیس سازمان تجهیز و‌ نوسازی مدارس کشور از جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در سال 98 به‌عنوان اولویت کاری وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد؛ خبرنگار تسنیم این وعده را از مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان پیگیری کرده است.

ماجد احمدی، در پاسخ به این سؤال که آیا طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در استان کردستان اجرا می‌شود، اظهار داشت: اوایل تیرماه امسال جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس سراسر کشور به‌عنوان اولویت کاری وزارت آموزش‌وپرورش مطرح‌ شد که در صورت تأمین اعتبارات لازم این طرح در کردستان نیز اجرایی خواهد شد.

وی به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در کردستان اشاره کرد و افزود: تاکنون 285684 میلیون ریال به استان اختصاص‌ یافته و جهت تکمیل این پروژه‌ها به 100 تا 150 میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان با تأکید بر فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در مدارس، گفت: زیرساخت‌های استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در حال حاضر تنها مشکل موجود عدم گازرسانی به برخی روستاها و نداشتن علمک گاز در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد آموزش‌وپرورش، استانداردسازی سیستم گرمایش در کلاس‌های درس است، بیان کرد: در حال حاضر 612 کلاس درس دارای بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد و یا بخاری گازی استاندارد است.

احمدی با بیان اینکه در وضعیت مناسب و مطلوب نباید هیچ‌گونه حادثه‌ای‌ در فضای کلاس درس وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: سال گذشته 78 مدرسه با 254 کلاس درس در سطح استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان با اشاره به اینکه این اداره کل از سال 93 طرح استانداردسازی سیستم گرمایشی را مدارس آغاز کرده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 1000 بخاری نفتی در مدارس جمع‌آوری‌شده که این میزان نسبت به آمار کشوری آمار قابل قبولی بوده است.

احمدی در پایان اذعان داشت: امیدواریم در صورت تأمین اعتبارات لازم تا پایان سال 98 تعداد قابل‌توجهی از مدارس به سیستم گرمایشی ایمن مجهز شوند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا اعتبار لازم برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی 612 کلاس درس مدارس استان کردستان تامین می‌شود یا باید همچنان دانش‌آموزان این دیار همچنان از ابتدایی‌ترین امکانات محروم و خطر در کمین آنان باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟