به گزارش رکنا ، سرهنگ رضا ملوکی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: با بررسی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده شده است که افراد زیادی به دلیل در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب بانکی خود به اشخاص غریبه قربانی هدف شوم کلاهبرداران شده‌اند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با ارائه پیشنهاد‌های مختلف مانند واریز کردن سود مبالغ واریزی به حساب، برنده شدن در قرعه کشی و ... برای انجام فعالیت اقتصادی مورد نظر آنان را مجاب می‌کنند که اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار افراد سودجو قرار دهند.

سرهنگ ملوکی ادامه داد: پس از موافقت شخص مالک حساب و انتشار کلیه اطلاعات بانکی خود، کلاهبرداران پس از سرقت حساب بانکی قربانی قبلی، پول را به حساب چنین اشخاصی وارد می‌کنند تا با این روش هیچ رد و سر نخی از آن‌ها پیدا نشود و پلیس جهت شناسایی، فرد قربانی را به عنوان متهم و مجرم شناسایی و پیگیری نماید.

رئیس پلیس فتا فا. ویژه شرق استان تهران با هشدار به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را برای انجام امورات بانکی در اختیار افراد غریبه نگذارید، چرا که در صورت انجام اعمال مجرمانه و پولشویی در وهله اول شما باید در برابر قانون پاسخگو باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟