کمبود 8 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی

ابراهیم محمدی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در حال حاضر چالش اصلی آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات است.

محمدی با اشاره به اینکه ۸۰۰۰ کلاس درس نیاز اصلی استان است تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۷۵۸ نفر نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ وارد سیستم آموزش و پرورش استان شده و امسال نیز هزار و ۹۱۰ نفر از این دو طریق وارد سیستم آموزش و پرورش استان خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: ارومیه بعد از پیرانشهر و سردشت سومین شهر دارای مشکل فضای آموزشی است که نیازمند توجه دولت و خیرین مدرسه ساز است.

وی یکی از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش استان برای مهر ۹۸ را ساماندهی نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در استان در مهر ۹۸ هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نخواهد بود و تمامی نقل و انتقال معلمان استان به پایان رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در طول ثبت نام برای سال تحصیلی ۹۸، شکایات مردمی کاهش یافته و با برخی از مدیران متخلف که از اولیا شهریه دریافت کرده اند، برخورد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟