آغاز به کار گشت های ویژه کنترل نامحسوس پلیس راه البرز

به گزارش رکنا ، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در مراسم راه اندازی گشت های ویژه کنترل نامحسوس پلیس راه استان البرز که ظهر امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: یکی از اولویت های نیروی انتظامی در سال 98، کاهش تلفات جاده ای و ناشی از تصادفات بوده است که به همین دلیل کنترل نامحسوس خودروها مجددا در دستورکار نیروی انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: خودروهای ویژه کنترل نامحسوس برای معابر درون شهری و جاده های برون شهری پیش بینی، تهیه و تجهیز شده است که از امروز این تجهیزات و خودروها جهت کنترل تخلفات حادثه ساز راهنمایی و رانندگی به کار گرفته می شوند و از این ساعت در جاده های برون شهری و همچنین در معابر درون شهری به خصوص در بزرگراه ها فعالیت خود را آغاز می کنند.

محمدیان افزود: یکی از مشکلاتی که در معابر درون شهری مشاهده می شود تصادف وسائط نقلیه با عابرین پیاده است که در این راستا جلسات متعددی با شهرداری برگزار و مقرر شده کانال های عبور عابر پیاده ایمن سازی شوند و پل های هوایی به خصوص در بزرگراه ها نیز افزایش پیدا کنند.

وی مطرح کرد: سرعت غیرمجاز و خارج از استانداردهای مشخص شده نیز یکی دیگر از علل این حوادث بود که با بکارگیری این تجهیزات و اعمال قانون به صورت قاطع، دقیق و مستمر تلاش می کنیم تلفات جاده ای و عابر پیاده درون شهر کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: جهت جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، این خودروها فاقد پلاک شخصی، بغل نویسی شده و مجهز به چراغ گردان نامحسوس پشت شیشه هستند و سرنشینان آن ها نیز با لباس فرم در خودرو حضور داشته و در صورت نیاز حکم مأموریت و کارت شناسایی نیز به همراه دارند.

محمدیان تأکید کرد: چنانچه خودروهایی بدون این مشخصات و علائم یا سرنشینانی بدون لباس فرم و تنها به دلیل همراه داشتن یک بیسیم خود را پلیس نامحسوس معرفی کردند شهروندان بلافاصله با مرکز فوریت های پلیس تماس بگیرند تا مأمورین مربوطه جهت رسیدگی به موضوع در محل حاضر شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟