وعده حقوق کامل به کارگران معترض شهرداری نی ریز

این جلسه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، کارشناس اداره کار و جمعی از کارگران جهت بررسی مسائل حقوقی کارگران شهرداری در سالن شماره ٢ شورای شهر برگزار شد.

حقوقمان را بدهید

در این جلسه که ۱۷ تیرماه برگزار گردید، کارگران از پرداخت نشدن حقوقشان بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۸ گلایه‌مند بودند و اعلام کردند: پیمانکاران فضای سبز و خدمات شهری زیر بار پرداخت اضافه حقوق سال ۹۸ نمی‌روند.

همچنین آنان اعلام کردند مطالباتی از پیمانکار فضای سبز گذشته دارند و هنوز پرداخت نشده است.

چرا پیمانکار بدون صلاحیت می‌گیرید؟

یکی از کارگران با بیان اینکه چرا پیمانکارانی می‌گیرید که صلاحیت لازم را ندارند؟ گفت: ما کارگر هستیم و حرفمان جایی شنیده نمی‌شود اما این هم درست نیست که پیمانکار امضاهای صوری از ما بگیرد و حق و حقوقمان را پرداخت نکند. برای ما فرقی نمی‌کند که پیمانکار بومی است یا غیربومی؛ ما حقوقمان را می‌خواهیم و انتظار داریم همانند شهرداران پیشین حقوق بیشتری به ما پرداخت شود.

پرداخت حقوق اولویت ما

در این جلسه لایقمند رئیس شورای شهر نی‌ریز با بیان اینکه تمام دغدغه من و شهردار پرداخت حقوق کارگران، کارمندان و کسانی که به نوعی با شهرداری کار می‌کنند بوده است گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا حقوق شما را به صورت کامل پرداخت کنیم.

حقوق‌ها سر وقت پرداخت می‌شود

شهردار نی‌ریز با بیان اینکه از زمانی که به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده است سعی کرده پنجم هر ماه به هر شکل ممکن حقوق کارگران را پرداخت کند گفت: پنجم تیرماه همین ماه آخرین حقوق را کارگران دریافت کرده‌اند و حقوق معوقه در شهرداری نداریم اما این که اعلام می‌شود درآمد کارگران در زمان شهرداران پیشین بیشتر بوده است واقعیت دارد اما به این نکته را توجه کنیم که با توجه به شرایط اقتصادی ما مجبور شدیم از ارائه خدمات ایده‌آل به سمت خدمات مطلوب حرکت کنیم.

به عنوان نمونه شما دیگر شبکاری ندارید، برای اضافه‌ کاری‌ها سقف تعیین شده است و همه اینها سبب شده تا دریافتی شما کمتر از آنچه باشد که پیش از این می‌گرفتید اما سؤال من اینجاست که آیا در این ۲۲ ماهی که من در خدمت شما بودم حقوقتان سر وقت پرداخت نشد؟ به خوبی به یاد دارم زمانی که کارمند این شهرداری بودم تجمع‌های شما و داد و فریادتان را که می‌گفتید حقوق‌هایتان ٤-٥ ماه پرداخت نشده است، می‌شنیدم.

حامد فرغت در رابطه با پرداخت حقوق بر اساس مصوبه سال ۹۸ گفت: آنچه که با پیمانکار قرارداد بسته‌ایم آنها متعهد به پرداخت حقوق بر اساس مصوبات سال ۱۳۹۸ هستند.

اما افزایش یکباره حقوق‌ها دست همه را بست. به فرض مثال بر اساس ریز کارکردی که شرکت خدمات فضای سبز ارائه کرده است او ۱۵۰ میلیون تومان از شهرداری به صورت ماهانه دریافت می‌کند که اگر بخواهد حقوق را بر اساس سال ۹۸ پرداخت نماید چیزی حدود ۱۴۲ میلیون تومان باید بپردازد و آن وقت برای تأمین هزینه وسائل نقلیه، کود، آب و... با مشکل روبرو می‌شود.

افزایش سقف قرارداد

شهردار نی‌ریز گفت: به دنبال آن هستیم تا از طریق استانداری مجوزهایی برای افزایش سقف قرارداد پیمانکاران بگیریم تا آنها بتوانند حقوق کارگران را پرداخت کنند.

حقوق کارگران پرداخت می‌شود

فرغت همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه قرارداد پیمانکاران فضای سبز و خدمات شهری در ماه‌های پایانی است همچون سال‌های قبل در ماه‌های پایانی مبلغی به پیمانکاران پرداخت نمی‌شود و بر اساس صورت وضعیت‌هایی که اعلام می‌کنند حقوق کارگران را در ابتدا پرداخت و سپس با آنها تسویه می‌شود؛ پس بنابراین کارگران دغدغه اینکه حقوقشان پرداخت نشود، نداشته باشند چرا که بنای ما بر این است تا پایان قرارداد تمامی حقوق شما را پرداخت کنیم.

فرغت در ارتباط با حق و حقوق کارگران نسبت به پیمانکار پیشین فضای سبز وعده داد تا به کمک شورای شهر این مسئله را مرتفع کند.

استعلام‌های لازم را بگیرید

قطبی نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه از شهرداری درخواست کرد تا در هنگام پذیرش پیمانکاران استعلام‌های لازم را از اداره کار بگیرند.

مسائل کلان‌تر

پریش دیگر عضو شورا هم در این جلسه خواستار آن شد تا شورای شهر به غیر از مسائل مربوط به شهرداری به مسائل کلان‌تر شهری نیز بپردازد.

بررسی تک به تک پرونده کارگران ‌

در پایان این جلسه دو ساعته، لایقمند از نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خواست کرد تا پرونده تک تک کارگران شهرداری و میزان حقوقی را که باید به آنها پرداخت شود، مشخص نماید و هزینه این کار پس از اعلام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیمانکاران دریافت شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟