نفرین مردم پشت سر دستگاه‌های خدمات‌رسان کهگیلویه و بویراحمد

مردم و آن دسته از کسانی که خودروی شخصی دارند بهتر می‌دانند که وضعیت معابر و خیابان‌های استان چگونه است و به همین خاطر از طرق مختلف چه از طریق صدا و سیما و بخش‌های مختلف آن و چه از طریق رسانه‌ها همواره خواهان رسیدگی به این وضعیت بد هستند.

متاسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای استان بعد از هر کنده‌کاری یا با رها کردن آن و یا با کار سطحی و آسفالت و زیرسازی آن چنانی موجب ایجاد چنین وضعیتی در سطح معابر شهرهای استان می‌شوند.

علی طریقتی از ساکنان شهر یاسوج در محله دولت‌آباد می‌گوید مسؤولان استان باید به این وضعیت در خیابان‌ها و معابر پایان دهند چرا که امروز سیمای شهری ما به گونه‌ای در منظر مردم زشت و نازیبا شده که همه از چنین وضعیتی گلایه‌مندند اولین و بدترین چیزی که مردم در خیابان‌ها می‌بینند همین وضعیت بد چاله‌ چوله‌ها و دست‌اندازهای نامربوط است.

خانم علی‌پور از ساکنان دولت آباد محله محمدصادقی‌ها هم با اظهار نگرانی و انتقاد از این وضعیت در شهر یاسوج معتقد است که همه مسؤولان از شهرداری گرفته تا سایر دستگاه‌ها زیر سؤال هستند و باید پاسخگوی این وضعیت بد باشند.

به سمت دیگر شهر و در محله باهنرها که می‌رویم باید آن جا را بهتر از محلات پایین شهر ببینیم در حالی که چنین نیست و بالا و پایین شهر از نظر وضعیت دست اندازها و چاله و چوله‌ها هیچ فرقی با هم ندارند.

کیانی از اهالی باهنر شهر یاسوج با نشان دادن برخی چاله چوله‌ها و با نفرین کردن برخی دستگاه‌ها که اصلا مردم برایشان مهم نیستند اظهار می‌کند که شهر ما نباید چنین وضعیتی داشته باشد شهری که به دلیل وسعت اندک می‌تواند در چنگ مسؤولان باشد شهری که به اندازه یک محله تهران و اصفهان وسعت و جمعیت ندارد.

نوری از دیگر شهروندان یاسوجی ساکن در باهنرها که سابقه طولانی در شهرنشینی در یاسوج دارد نیز با بیان این که اکنون مسؤولان ما زیر سؤال هستند و فکری به حال مردم نمی‌کنند اظهار کرد: شهر گردشگری و توریستی که می‌گویند همین است! آیا با همین وضعیت چاله چوله‌ها و دست‌اندازهای زشت می‌خواهیم به استقبال مسافران و گردشگران برویم.

این چه وضعیتی است که برای شهر درست کرده‌اند چرا کسی جوابگوی این مشکل نیست و چرا باید هر روز خودروهای خود را به تعمیرگاه ببریم در حالی که مسؤولان ما دغدغه نان و سفره مردم را ندارند و پولی که باید هزینه نان خانواده شود صرف ندانم‌کاری مسؤولان در تعمیرگاه‌ها و جلوبندی‌ها شود.

این وضعیت در فلکه ساعت یعنی مرکزی‌ترین نقطه شهر یاسوج و به عبارتی مرکزی‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد هم وجود دارد و مردم و رانندگان به خصوص مسافرکش‌های حاضر در فلکه ساعت هم از این بابت دغدغه و نگرانی بسیاری دارند.

رحیمی‌کیا از مسافرکش‌های مسیر فلکه ساعت و مادوان با بیان اینکه نان یک خانواده 7 نفری را باید با این خودرو تامین کنم می‌گوید که هر ماه باید به تعمیرگاه بابت از بین رفتن جلوبندی خودرو مراجعه کرد مگر چه قدر درآمد از این کار دارم.

وی با بیان اینکه همه مشکلات را هم به دوش شهرداری نمی‌اندازیم و باید دیگر دستگاه‌ها هم پاسخگو باشند اظهار می دارد که اداره آب و برق و گاز و مخابرات هم در این وضعیت بد سهیم هستند و نقش اساسی در ایجاد چنین وضعیتی در شهر یاسوج دارند.

اما در ادامه به سراغ مسوولان شهرداری یاسوج در مرکز استان رفتیم که در گفت‌وگویی اظهار می‌دارند از قبل به همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم که در صدد آسفالت فلان خیابان و معبر هستیم اگر می‌خواهید کاری انجام دهید قبل از آسفالت باشد و از این لحاظ شهرداری اعلام قبلی دارد.

ارجمند گفت: اما باید بپذیریم که دستگاه‌های خدمات‌رسان هم وظیفه‌ای دارند و برای مثال اگر آب منطقه‌ای مشکل دارد و شبکه فرسوده است باید کار خود را انجام دهند و ناگزیر به انجام کار هستند.

وی به نمونه‌ای از مشکلات شهرداری اشاره کرد و گفت: آسفالتی که چند روز پیش جلوی بیمارستان امام سجاد یاسوج ریخته شده را اکنون ببینید که تنها بعد از چند هفته با کنده‌کاری به چه روزی افتاده است.

حرف امروز مردم این است که دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظیفه خود به درستی عمل کنند اول هماهنگی بین آن‌ها و شهرداری باشد و پس از هر کنده‌کاری نه به صورت سطحی بلکه به طور اصولی به فکر ترمیم آن باشند تا نفرین خلق خدا پشت سر آن‌ها نباشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟