مردم لرستان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

منطقه لرستان، محمدولی حیدروند به مشارکت مستقیم مردم در کمک به توانمندسازی مددجویان این نهاد اشاره و اظهار کرد: جمع‌آوری و توزیع صدقات از طریق شبکه‌های مردمی و روش‌های نوین یکی‌از راه‌های مناسب محرومیت‌زدایی است.

وی از جمع‌آوری دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی صدقات مردم لرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مردم لرستان از طریق صندوق صدقات و پرداخت الکترونیکی این مبلغ را به مستمندان اهدا کرده‌اند.

حیدروند به نحوه مصرف صدقات جمع‌آوری‌ شده اشاره کرد و ادامه داد: صددرصد کمک‌های اهدایی مردم در قالب صدقات صرف محرومیت‌زدایی از خانوارهای نیازمند می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد لرستان به نحوه توزیع و هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقنامه بودجه مبالغ جمع‌آوری‌شده در هر منطقه بر اساس نیاز مددجویان در شاخص حمایتی شامل کمک به درمان مددجویان روستایی و شهری، کمک به ازدواج مددجویان و تأمین جهیزیه، تأمین لوازم‌خانگی، پرداخت موردی، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، اردوهای زیارتی، تعمیر تکمیل و بازسازی مسکن و تعامل با مراکز اجتماعی هزینه می‌شود.

وی به تعداد مشترکان صندوق‌های صدقات در لرستان اشاره کرد و گفت: ۱۸۷ هزار مشترک صندوق صدقات در لرستان وجود دارد علاوه بر آن مردم سخاوتمند می‌توانند کمک‌های خود را از طریق کد دستوری # ۰۶۶*۸۸۷۷* به‌آسانی از طریق تلفن همراه واریز کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟