عبدالرحیم دادجو  افزود: همچنین چهار مورد کمک به زایمان مادران باردار در آمبولانس‌های زمینی و ۳۰ ماموریت حیاتی اورژانس هوایی در زمان طلایی از دیگر کارهای برجسته و افتخار این مجموعه در سه ماه نخست سال جاری است.

وی اظهارداشت: علاوه براین در این مدت ۳۶ هزا رو ۶۲۲ تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گرفته شد که از این شمار ۹ هزار و ۸۷۴ مورد منجر به ماموریت شد.

دادجو ادامه داد: از این شمار ماموریت پنج هزار و ۸۰۲ مورد شهری و چهار هزار و ۷۲ فقره جاده‌ایبوده است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۵۴۲ ماموریت ترافیکی، ۶ هزار و ۳۳۲ حادثه غیر ترافیکی است که در مجموع ۶ هزار و ۴۷۸ بیمار به مراکز درمانی و سه هزار و ۳۹۶ مورد درمان در محل درمان شده است.

دادجو بیان کرد: میانگین زمانی استان بوشهر رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری چهار و رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های جاده‌ای هفت دقیقه است.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: این سازمان با برخورداری از یک بالگرد هوایی، ۳۳ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۹۶ دستگاه آمبولانس و ۳۷۰ تکنسین و امدادگر، به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اورژانسی است.

دادجو افزود: در این مدت، بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ بوشهر برای انجام ۳۰ ماموریت حیاتی با توجه به زمان‌های طلایی رسیدن به مراکز تخصصی و فوق تخصصی برای نجات بیمار از قطع عضو ناشی از حوادث ترافیکی، پیوند عضو و حتی برگشت نبض بیمار به پرواز درآمده و بیمار را کمتر از ۲۰ دقیقه از دورترین نقطه استان به مرکز و استان‌های مجاور انتقال یافت.

وی اظهارداشت: تکنسین‌های اورژانس در سه‌ماه نخست امسال ۷۹۳ مورد ماموریت بیماران قلبی را در سریع‌ترین زمان به بیمارستان‌های تخصصی منتقل کردند و در اجرای کد سما در سراسر استان برای نجات بیماران سکته قلبی و سکته مغزی حرکت کردند.

دادجو، درباره حوادث ویژه و ترافیکی بیشتر از پنج مصدوم یا بیشتر از ۲ نفر فوت گفت: در این مدت ۸۱ مورد حادثه ویژه در استان بوشهر گزارش شد که مهمترین آنها ترافیکی و بیش‌ترین حوادث ترافیکی در محورهای بوشهر-گناوه و گناوه- دیلم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟