پیشنهاد انتخاب یک معلول به عنوان مشاور در امور معلولان در استانداری ها

به گزارش رکنا علی‌همت محمودنژاد اظهار کرد: به پیشنهاد بنده نامه‌ای با امضای وزیر رفاه برای وزیر کشور ارسال شده است که طی آن نامه از وزیر کشور درخواست شده به استانداران سراسر کشور ابلاغ شود به منظور هماهنگی در اجرای ماده 3 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در هر استان یک نفر از جامعه معلولان به عنوان مشاور استاندار منصوب شود. در این نامه که به امضای دکتر شریعتمداری به عنوان وزیر و دبیر کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان رسیده است از استانداران اصفهان و کرمانشاه که مشاور در امور معلولان منصوب کرده‌اند تشکر شده و سایر استانداران را نیز به پیروی از این دو استاندار ترغیب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس پیمان‌نامه جهانی حقوق افراد دارای معلولیت که در مجلس شورای اسلامی حتی بدون یک رای مخالف به تصویب رسیده است سازمان ملل همه دولت‌ها را به مشاوره گرفتن از معلولان جهت انجام امور مربوط ب خودشان فراخوانده است.

محمود‌نژاد همچنین اضافه کرد: در دیدار با آقای نعیمی پور رئیس هیئت مدیره شرکت مترو تهران توافق لازم برای انتصاب دو فرد معلول به عنوان مشاور مترو در حوزه‌های دسترس‌پذیری (مناسب‌سازی) و فرهنگ‌سازی توفق به عمل آمد و امروز نشستی نیز با نمایندگان مترو جهت نهایی شدن این موضوع به عمل خواهد آمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟