برخورد قانونی با هرگونه استفاده غیرمجاز از برق

رضا اردکانیان در حاشیه سفر به استان قزوین در پاسخ به این سئوال که آخرین اقدام برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز برق بیت‌کوین به کجا رسید و آیا این وزارتخانه اقدامی در این زمینه انجام داده یا خیر، اظهار کرد: وزارتخانه با هر نوع استفاده غیرمجاز از برق طبق قانون برخورد می‌کند.

وی افزود: در خصوص موضوع ارز‌های دیجیتالی مصوبه‌ای در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته که همین روزها به تصویب می‌رسد و بر اساس آن، عمل کرده و اطلاع‌رسانی هم صورت خواهد گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: ظرفیت تولید برق در کشور، ظرفیت خوبی است و 82 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم.

حدود 40 درصد اوج بار برق در روزهای گرم

اردکانیان اضافه کرد: اگر مصرف برق صحیح باشد، امسال و سال‌های پیش رو قطعی برق نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از بخش‌های مختلف در کشور درخواست می‌شود در روزهای گرم از دستگاه‌های سرمایشی که حدود 40 درصد اوج بار یعنی حدود 23 هزار مگاوات را به خود اختصاص می‌دهد، ملاحظه لازم را در حد تامین آسایش داشته باشند و آنها را کمتر سرد نگه دارند که کمک موثری در کاهس خاموشی برق می‌کند.

وزیر نیرو افزود: حدود 6.5 میلیارد مترمکعب در حوزه آب شرب و بهداشتی مصرف داریم که حدود 4.3 میلیارد مترمکعب فاضلاب تولید می‌شود که با رعایت جنبه‌های فنی، زیست محیطی و اقتصادی فاضلاب‌ها جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

اردکانیان ادامه داد: 64 پروژه در بخش‌های مختلف در استان قزوین با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان در دست اجرا است که بخشی از این اعتبار، هزینه شده و بخش‌های دیگر هم در آینده نزدیک هزینه خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟