حجم ویدیو: 29.53M | مدت زمان ویدیو: 00:04:36

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اوژانس کشور در در این همایش درخصوص موضوع غرق شدگی و آمار و ارقام مربوط به آن گفت: در کل دنیا سالانه حدود ۳۶۰ هزار نفر غرق می‌شوند که این افراد عمدتا در سن مولد بوده و برای هر کشوری جز سرمایه محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: غرق شدگی سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی و ۷ درصد کل مرگ‌های مرتبط با حوادث بوده است و کودکان و مردان که دسترسی بیشتری به آب دارند در معرض این اتفاق قرار می‌گیرند.

دکتر کولیوند گفت: ۹۰ درصد مرگ ناشی از غرق شدگی مربوط به کشورهایی است که درآمد متوسط یا متوسط به پایین دارند شبیه حوادث ترافیکی که در آنجا هم درآمدهای متوسط و روبه پایین تلفاتشان بیشتر است.

رئیس اورژانس کشور افزود: بیشترین میزان غرق شدگی مربوط به آفریقا است که ۲۰ برابر آلمان تلفات دارد در حالی که در کشور ما ۳ دهم درصد کل بار بیماری‌ها مربوط به مصدومین غرق شدگی است که در دنیا این عدد ۶ دهم درصد است.

دکتر کولیوند گفت: به طور کلی ۲ دهم درصد کل مرگ‌های کشور را غرق شدگی شامل می‌شود در حالی در دنیا این عدد ۵ دهم درصد است.

وی افزود: از سال ۹۲ یک روند کاهش داشتیم اما سال ۹۶ مجدد افزایش داشتیم اما در سال ۹۷ مجدد تعداد غرق شدگان کاهش یافت.

رئیس اورژانس کشور گفت: در ۹ سال گذشته ۸۴ درصد غرق شدگان مردان هستند و در سال ۹۶ به تعداد ۱۰۲۶ فوتی داشتیم در حالی که در سال ۹۷ این تعداد به ۹۳۶ نفر رسید که کاهش  ۹ درصدی را نشان می‌دهد البته این کاهش حاصل یک همکاری جمعی میان همه دستگاه‌ها بود.

دکتر کولیوند افزود: بیشترین تعداد فوتی‌ها در سال ۹۷ در خوزستان رخ داده با ۳۱۸ و مازندران ۹۹ نفر و در رتبه سوم استان گیلان بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ بیشترین تلفات در ماه مرداد با ۱۵۱ نفر بوده است و کمترین تعداد تلفات مربوط به اسفندماه بود که ۳۹ نفر فوت شدند.

رئیس اورژانس کشور گفت: بیشترین زمان غرق شدگی یا اوایل صبح یا حوالی غروب آفتاب بوده است که دانستن این آمار به ما کمک می‌کند تا در زمانی که بیشترین تلفات را داریم کنترل‌ها را افزایش دهیم تا منجر به کاهش فوتی‌ها شود.

دکتر کولیوند گفت: اولین جایی که بیشترین غرق شدگی را دارد رودخانه‌ها هستند چون شرایط استاندارد وجود ندارد در حالی که در برخی سواحل محل‌های امنی برای شنا کردن ایجاد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟