کارت ورود به جلسه کنکور ۹ تیرماه توزیع می شود

آزمون سراسری سال ۹۸ روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد و توزیع کارت ورود به جلسه از یکشنبه ۹ تیرماه جاری در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

این آزمون برای رشته های تحصیلی تمام دوره ها و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان همچنین ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد است.

با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، امسال یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب برای این آزمون ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

این آمار نشان می دهد که امسال نیز تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی بیشتر از داوطلبان سایر گروه های آموزشی است.

در کنکور سراسری امسال تعداد داوطلبان در مقایسه با سال گذشته، ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است. در حالیکه میزان استقبال داوطلبان در مقاطع کاردانی، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری کاهش داشت.

بر اساس آنچه که سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این اعلام کرده بود، یک میلیون و۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است و برخی از آنها علاوه بر رشته آزمایشی اصلی در یکی از رشته های آزمایشی زبان و هنر هم شرکت کرده اند.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟