راه اندازی نخستین قطار سریع‌السیر کشور

به گزارش رکنا، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از عملیات اجرایی نخستین قطار سریع‌السیر کشور گفت: استان اصفهان ظرفیت‌های بالایی در بخش حمل و نقل دارد در این راستا نخستین قطار سریع‌السیر کشور از تهران به قم و اصفهان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان، احداث این مسیر ریلی یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است، بیان کرد: سرعت این قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به یک ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش می‌یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان، احداث این مسیر ریلی یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است، بیان کرد: سرعت این قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفراز تهران تا اصفهان به یک ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش می‌یابد.
خادمی با اشاره به بازدید از آزادراه‌هایی که در کنار گذر‌های غربی و شرقی اصفهان، تصریح کرد: عملیات کنارگذر شرقی در حال انجام است و تا پایان سال به صورت آزادراهی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با تأکید بر اینکه این آزادراه‌ها مورد نیاز مردم اصفهان و استان‌های جنوب کشور است، خاطرنشان کرد: احداث آزادراه اصفهان به شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور در حال انجام است با تأکید بر اینکه این آزادراه‌ها مورد نیاز مردم اصفهان و استان‌های جنوب کشور است، خاطرنشان کرد: احداث آزادراه اصفهان به شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور در حال انجام است.
تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، مهم‌ترین اولویت کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهرضا، دهاقان و مبارکه با بیان اینکه این تقاطع یکی از مهمترین پروژه‌های مهم شهرستان شهرضا است، اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح بخشی از مشکلات شهر و تلاقی چند مسیر به شهرضا و تصادفات به دلیل این تلاقی‌ها را مرتفع می‌کند.
وی با بیان این‌که در شرایط فعلی اقتصاد کشور پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل می‌کنیم، افزود: به دلیل اهمیت این پروژه، در سال گذشته دستور داده شد که این طرح جزو ردیف ملی قرار بگیرد و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.
خادمی با اشاره به قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور و قرار گرفتن بر سر راه ۵ استان افزود: محور‌های منتهی به شهرستان شهرضا، محور‌های بسیار مهمی از نظر حمل و نقلی و ترافیکی هستند.
وی با اشاره به وقوع تصادفات بسیار و ایجاد ترافیک در میدان بسیج شهرضا محل تلاقی محور‌ها گفت: به دلیل اینکه این تقاطع‌ها همسطح بود، تصادفات بسیاری به وجود می‌آمد و با اجرای این تقاطع تمام پروژه‌ها به صورت غیرهمسطح می‌شود و مشکلات موجود مرتفع می‌شود.
تقاطع غیرهمسطح شهرضا، مبارکه و دهاقان با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در دو فاز اجرایی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 483568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟