بی‌دقتی باعث تعطیلی پروژه راه‌آهن ایران- آذربایجان شد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کوتاهی‌ و بی‌دقتی رئیس دفتر فعلی رئیس‌جمهور و وزیر پیشین ارتباطات در تنظیم قرارداد پروژه راه‌آهن ایران- آذربایجان منجر به تعطیلی این پروژه و ضرر و زیان کشورمان شدند.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 95 قرارداد احداث راه‌آهن ایران-آذربایجان تحت عنوان راه‌آهن آستارا- آستارا بین شهر آستارا در ایران و آستارا در کشور آذربایجان زیر نظر کمیسیون ایران و آذربایجان به ریاست محمود واعظی تنظیم و به امضای رؤسای جمهور دو کشور رسید.

وی افزود: با احداث این خط آهن راه‌آهن اروپای شرقی به خط آهن داخل کشور متصل و از این طریق کریدور شمال جنوب تکمیل می‌شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ متاسفانه با بی‌دقتی و کوتاهی‌هایی که توسط محمود واعظی در زمان تنظیم این قرارداد صورت گرفت کار به جایی رسید که پروژه با یک سوم پیشرفت امروز تعطیل شده و همچنان بلاتکلیف مانده که این مسئله ضرر و زیان‌هایی را متوجه کشورمان کرده است.

داداشی خاطرنشان کرد: در این پروژه 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده که سرمایه‌گذار آن کشور آذربایجان است و تاکنون یک سوم کار انجام شده و 20 میلیون دلار برای آن هزینه شده است.

وی افزود:‌ در این قرارداد آمده کشور آذربایجان به عنوان سرمایه‌گذار می‌تواند به مدت 25 سال از این خط آهن استفاده کند و نکته جالب اینجاست که امروز که یک سوم از این پروژه پیشرفت داشته و تنها خط آهن آن کامل شده، انبارهای تخصصی و عمومی و سایر امکانات آن باقی مانده و البته این وضعیت شرایط را برای بهره‌برداری آذربایجان از این خط آهن فراهم کرده و آنها در حالی از این خط آهن استفاده می‌کنند که پروژه پایان نیافته واین مدت که حدود یک سال است که ادامه دارد بدون کسر از زمان 25 سال آنها بعد از اتمام پروژه وجود دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: زوایای پنهان و ابهامات فراوانی در قرارداد احداث پروژه خط آهن آستارا- آستارا وجود دارد و چنانچه این پروژه مجدد راه‌اندازی و تکمیل نشود اطلاعات مربوط به آن را افشا خواهم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟