موج جدید و میلیونی ملخ‌ها در راه فارس

به گزارش رکنا، محمد مهدی قاسمی رییس جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون ۱۴ شهرستان استان فارس به شدت درگیر مبارزه با ملخ هستند و حجم متراکمی از آفت در روز‌های آینده وارد استان می‌شود که وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند.
وی از آمادگی جهاد کشاورزی فارس برای مقابله با این آفت و استقرار ۲ هواپیمای سمپاش خبر داد.
قاسمی ادامه داد: گروه‌های رصد در مزارع و اراضی زیرکشت شهرستان‌های جنوبی فارس قرار گرفتند و پایش این شهرستان‌ها انجام می‌شود.
حمید دبیری مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون ۲۷ هزار هکتار از اراضی فارس از طریق هوایی و زمینی سم‌پاشی شده که بیشترین مقدار با ۵ هزار هکتار مربوط به شهرستان کازرون و پس از آن شهر‌های لار، لامرد و زرین دشت بوده است.
وی بیان کرد: ورود دسته‌جات ملخ طبق پیش بینی فائو از ۲۰ خرداد ماه به ایران و استان فارس سبب نگرانی بیشتر شده است و هجوم موج جدید شرایط را حادتر می‌کند.
دبیری گفت: این آفت از نظر بیولوژیکی تا تیرماه فعال هستند پس از آن تا بهمن ماه در یک دوره به اصطلاح استراحت می‌روند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: پیش بینی فائو این است که از ۲۰ خرداد تا ۷-۸ تیر هجوم موج جدید باشد و پس از آن اگر شرایط غیرعادی رخ ندهد تا پایان تیر رفته رفته از فعالیت آفت کاسته می‌شود.
دبیری با تاکید بر در اختیار قرار دادن سم رایگان به کشاورزان از آن‌ها درخواست کرد با توجه به شرایط ویژه‌ای که در پیش است، روزانه مزارع خود را پایش کنند و از امکانات خود برای سمپاشی مزارع و باغات خود استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 481373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟