سه ماه تا ۱۰ سال زندان برای آتش افروزی در جنگل‌ها

به گزارش رکنا، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از عوامل تخریب خاک و نابودی منابع ملی و تنوع زیستی، بروز آتش سوزی به صورت عمدی و سهوی است.
وی افزود: از آنجایی که پارک‌های جنگلی و سایه درختان مکانی برای تفریح و تفرج گردشگران و استراحت کشاورزان، مرتع داران، چوپانان و جنگل نشینان است، کوچکترین جرقه برای روشن کردن آتش در این عرصه ها، موجب آتش سوزی گسترده در عرصه‌های ملی خواهد شد.
محمدی مقدم اضافه کرد: مردم از هر گونه آتش افروزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اجتناب کنند و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی، مراتب را به شماره ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اعلام و جهت اطفای حریق با مأمورین منابع طبیعی و آتش نشانی همکاری نمایند.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند، به حبس مجرد از سه ماه تا ده سال محکوم خواهد شد.
محمدی مقدم گفت: سطح عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است که ۳۰۷ هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار دیگر مرتع می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 480433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟