بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کردستان معدوم شد

به گزارش رکنا، فرزام بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۴۴۸ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بویژه مراکز تهیه بامیه و زولبیا، قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها در سطح استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این بازدید‌ها ۲۶ هزار و ۶۹۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شناسایی و معدوم شد، افزود: در این مدت ۲۸ مرکز شامل قنادی‌ها و رستوران‌ها که مرتکب تخلف شده بودند نیز پلمپ شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: همچنین در قالب این طرح ۶۴ مکان و مراکز متخلف مواد غذایی و ... به دادگاه معرفی شده و ۳۳۰ مورد شکایت مردمی نیز ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در طرح سلامت رمضان که از اول ماه مبارک در سطح استان آغاز شده است، ۱۹۷ بازرس از ساعت هشت صبح تا هشت شب بر مراکز عرضه و تولید نظارت دارند.
بیدارپور با بیان اینکه در صورت وجود مورد خاصی بازرسان شیفت تا ساعت ۱۲ شب آماده خدمات رسانی هستند، گفت: در مجموع بازرسان در مرکز بهداشت سنندج در قالب سه تیم، سقز ۲ تیم و سایر شهرستان‌ها نیز هر کدام یک تیم به ارائه خدمات نظارتی می‌پردازند.
وی تاکید کرد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز حساس از تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بویژه مراکز تهیه بامیه و زولبیا، قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها از جمله مأموریت‌های محوری در طرح سلامت رمضان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به فعال بودن سامانه گویای ۱۹۰ نیز اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی، مراتب را از طریق این شماره تلفن به کارشناسان بهداشتی اطلاع دهند.
گفتنی است؛ طرح سلامت رمضان از اول ماه رمضان در استان آغازشده و تا پایان این ماه مبارک در سطح استان کردستان اجرا می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 479865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟