مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در خصوص تهدید سد ماملو توسط فاضلاب شهرستان اظهار کرد: حوزه تامین آب سد ماملو از سه رودخانه آبعلی، تاررود و سیاه رود است.

صفری بیان کرد: ساخت ساز‌ها در جوار رودخانه از موضوعات مهمی است که سد ماملو را تهدید می‌کند که شناسایی شده اند تا حریم رودخانه حفظ شود و سلامت بهداشتی آب به خطر نیفتند.

فرماندار دماوند دامه داد: فاضلاب و پسماند‌های شهری از دیگر عوامل تهدید کننده است که سازمان پسماند ورود پیدا کرده و به جمع آوری پسماند‌ها پرداخته است.

وی با بیان اینکه با توجه به گسترش توسعه شهرستان دماوند و مناطق مسکونی در اطراف رودخانه‌ها، فاضلاب شهری نیز یک نوع تهدید برای سد ماملو محسوب می‌شود افزود: به همین دلیل در سال ۹۷ براساس مصوبه کمیته برنامه ریزی مشترک استان بحث فاضلاب شهری مطرح شد و شروع به ثبت نام کردیم.

صفری گفت: در شهرستان بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ انشعابات فاضلاب پیش بینی کردیم که حدود هزار و ۲۵۰ نفر برای انشعاب ثبت نام کردند و در فاز‌های بعدی هم اضافه می‌شود که ۵ شهر در شهرستان را دربرمیگیرد و قرار است برای آب و فاضلاب روستایی هم اقداماتی انجام دهیم.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: به دلیل بحث کشاورزی موجود در شهرستان دماوند و برای پاک سازی سرشاخه‌های حوزه آبریزی سد ماملو باید از ایجاد فاضلاب‌های صنعتی و خانگی مضرر برای محیط زیست جلوگیری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 478982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟