به گزارش رکنا، محمدحسین صادقی با بیان اینکه مطابق ماده 1200 قانون مدنی نفقه پدر و مادر بر عهده فرزندان است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این ماده قانونی، فرزندانی که توانایی مالی دارند، نمی توانند از پرداخت نفقه والدین سر باز بزنند. 
وی افزود: براین مبنا رها کردن والدین نیازمند و عدم تأمین هزینه‌ها و مخارج زندگی آنها ازسوی فرزندان دارای توانایی مالی جرم است و مشمول کیفر قانونی بزه ترک انفاق است. 
دادستان کرمانشاه اعلام کرد: حسب ماده 53 قانون حمایت خانواده اگر کسی با داشتن توانایی مالی از ادای پرداخت نفقه اشخاص واجب النفقه امتناع کند، به حبس تعزیری 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شود. 
وی با اشاره به تاکید اسلام در خصوص لزوم نیکی فرزندان به والدین یادآورشد: در بازدید از یکی از مراکز شبانه روزی ویژه نگهدای مددجویان تحت پوشش بهزیستی مشخص شد تعدادی از مددجویانی که در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند دارای فرزندان و اقربا نزدیک هستند اما حاضر به نگهداری آنان یاحداقل مشارکت در تأدیه هزینه‌ها و مخارج ضروری این افراد نمی باشند که ضمن اینکه این اقدام موافق موازین شرعی و اخلاقی نیست، موضوع از منظر کیفری به واسطه شمول بزه ترک انفاق نیز قابل تعقیب است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟