تعیین‌تکلیف روستای رانش‌دیده کالپوش ظرف ۱۰ روز آینده

به گزارش رکنا ، علیرضا آشناگر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: بلافاصله بعد از اتمام مطالعات و اعلام نظر کارشناسی روند ساخت‌و سازها در این روستا آغاز می‌شود.
وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل در دیگر نقاط استان و از جمله در سرکویر و تلوبین افزود: عملیات ساخت و ساز منازل مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سرکویر وتلوبین و..نیز باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.
استاندار سمنان با اشاره به آسیب‌های وارد شده به برخی زیرساخت‌های این مناطق از فرمانداران استان خواست با تأمین اعتبارات لازم، اجازه ندهند که روند عملیات اجرایی بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر متوقف شود.
وی با بیان اینکه مشکلات مردم باید هرچه زودتر برطرف شود به خسارات وارده به این استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه سیل و برف ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان سمنان وارد کرد که در مقایسه با بودجه استان مبلغ بسیار قابل توجهی است.
آشناگر بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات بازسازی و ساخت‌و سازها تاکید و با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب‌های ناشی از سیل در سال‌های آتی خاطرنشان کرد: آزادسازی حریم رودخانه‌ها یک وظیفه خطیر و ضروری است و فرمانداران به عنوان نمایندگان دستگاه اجرایی در این بخش وظیفه دارند ضمن رعایت مسائل زیست محیطی، نسبت به آزادسازی حریم واقعی رودخانه‌ها اقدام کنند.
این مدیر ارشد اجرایی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی بر لزوم توجه ویژه به بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران، دستگاه‌های متولی و خصوصاً بانک‌های استان با توجه به شرایط فعلی وظیفه دارند که حمایت از تولید داخل را سرلوحه کار خود قرار داده و در حوزه بخش کشاورزی نیز با توجه به مشکلات ناشی از کم‌آبی، حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستورکار جدی قرار دهند.
وی با بیان اینکه نباید در خصوص توسعه گلخانه‌ها، سخت گیری‌های بی مورد انجام شود گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان که در تأمین آب مورد نیاز مشکل دارد، امری حیاتی است.
وی بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز تاکید و اضافه کرد: در حوزه کشت گلخانه‌ای نباید به سمت روش‌های سنتی برویم. اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی در بحث انتقال تکنولوژی ایجاد کرده اما استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در رفع این مشکل راهگشا خواهد بود.
آشناگر بر ضرورت تعیین یک سهم سالانه"توسعه فضای گلخانه‌ای" برای هر کدام از شهرستان‌ها تاکید و اظهار کرد: توسعه گلخانه‌ها جدا از صرفه‌جویی جدی در منابع آبی، به افزایش قابل توجه تولید در استان کمک می‌کند، ضمن اینکه در کنار توسعه گلخانه‌ها، برنامه‌ریزی برای افزایش ترویج و آموزش‌های لازم به کشاورزان امری ضروری است.
وی با بیان اینکه کشاورزی تنها دو درصد از پهنه استان را در اختیار دارد گفت: بخش کشاورزی با وجود این سهم پایین، ارزش افزوده مطلوبی را به خود اختصاص داده است.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به توزیع اعتبارات استان وعده‌داد: در توزیع اعتبارات استان، به صورت عادلانه عمل کرده و در این روند مزیت‌های نسبی هر شهرستان را مدنظر قرار دهد.
استاندار سمنان با اشاره به برخی محدودیت‌های اعتباری گفت: اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته ۵۰۶ میلیارد تومان بوده که بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان آن جذب شد و این رقم به نسبت توسعه استان رقم خوبی نیست، البته سال گذشته در حوزه جذب اعتبارات سفر دولت اقدامات خوبی در استان انجام شد.
وی بر ضرورت پیگیری جذب و تخصیص اعتبارات از سوی مدیران دستگاه‌ها تاکید و تصریح کرد: ملاک ارزیابی ما در حوزه مدیران کل، میزان استفاده آنان از ظرفیت‌های قانونی و استفاده از انواع اعتبارات به خصوص اعتبارات ملی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 476964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟