کتایون نجفی‌زاده افزود : سال گذشته 923 اهدای عضو داشتیم، اما خوشبختانه امسال حرکت وسیعی آغاز شده و تعداد اهدای عضو در فروردین و اردیبهشت ماه، خیلی بیشتر از سال‌های گذشته بود.

رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان اظهار کرد: در آمریکا 58 درصد بزرگسالان، نظر خود را راجع به اهدای عضو بعد از مرگشان اعلام کرده‌اند، اما در ایران این آمار 10 درصد است و به این معنا است که فرهنگ سازی ما هنوز کافی نیست. همچنین باید تیم‌های اهدای عضو کافی در کشور وجود داشته باشد و انجمن اهدای عضو ایرانیان بنابر وظایفی که وزارت بهداشت برعهده انجمن گذاشته، آموزش کل تیم‌های اهدای عضو را انجام می‌دهد که تاکنون در 14 استان این آموزش ها داده شده است

وی همچنین در ادامه به ایلنا گفت : در پایان بیان کرد: برنامه‌های ما برای امسال این است که 18 استان دیگر تحت آموزش قرار گیرند که در هر استان حدود 500 نفر آموزش می‌بینند. در استان‌های هرمزگان و سیستان بلوچستان که تا به حال تقریبا اهدای عضوی نداشته‌اند آمار اهدای عضو از 0 به حدود 20 درصد در بازده زمانی 6 ماه رسیده که شگفت‌انگیز است امیدواریم کاری انجام شود که این عمل در همه کشور نهادینه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟