خبر خوب /  تمامی گوزن‌های زرد ایرانی در سیل لرستان زنده مانده اند!

رضا قپانچی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت گوزن‌های زرد گرفتار در سیلاب اظهار کرد: خوشبختانه طبق پایش‌های انجام شده تاکنون تلفاتی از گوزن‌های زرد مشاهده نشده است.
وی افزود: حین پایش‌ها دو رأس گوزن زرد در سایت میانرود و یک رأس بیرون از سایت مشاهده شده است. همچنین دوربین‌های تله‌ای دو رأس گوزن زرد را تصویربرداری کرده‌اند.
رئیس پارک ملی دز گفت: با توجه به اینکه تلفاتی از گوزن‌های زرد مشاهده نشده و اثرات رد پایی از گوزن‌های زرد در مناطق مختلف سایت مشاهده شده است، این موارد نشان می‌دهد که گوزن‌ها زنده و سلامتهستند.
وی با اشاره به تعداد گوزن‌های زرد سایت میانرود، بیان کرد: به دلیل تراکم پوشش گیاهی منطقه، پایش دقیق گوزن‌های زرد امکان‌پذیر نیست و تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰ رأس گوزن زرد در سایت میانرود وجود داشته باشد. 
 در سیلاب اخیر بخشی از سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد در میانرود واقع در منطقه حفاظت شده دز زیر آب رفت و بخش‌هایی از فنس‌های سایت تخریب شده است.
پس از آن از سرنوشت گوزن‌های زرد موجود در سایت که حدود ۲۰ رأس بوده‌اند اطلاعی در دست نبود و احتمال مرگ تمامی آنها وجود داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 472837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟