واکنش اعضای شورای شهر تهران به استعفای مدیر عامل برج میلاد

رکنا سیاسی: امیر آریازند اسفند سال گذشته به عنوان سرپرست برج میلاد فعالیتش را شروع کرد اما با تخریب هایی از سوی عده ای مواجه شد.
عده ای وی را متهم به امضای نامه ای کردند که وی گفته چنین نامه ای را امضا نکرده بلکه امضای نامه دیگری را به وی منتسب کرده اند.
آریازند چندی پیش نسبت به مطالبی که پیرامون وی در برخی رسانه ها منتشر شده بود نیز واکنش نشان داد و اعلام کرد: برخی افراد نامم را در فهرست ارسال کنندگان نامه به ترامپ گذاشتند و مرا خائن خواندند.
وی تاکید کرده بود: در تاریخ یک مهر سال 1392 و در آستانه سفر رئیس جمهوری وقت به سازمان ملل، نامه‌ای خطاب به اوباما منتشر شد که در نامه یاد شده علاوه بر درخواست لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملّت ایران، به وی گوشزد شد فرصت بازی برد-برد برای هر دو کشور را از دست ندهد؛ در ذیل نامه، اسم 511 روشنفکر و فعال سیاسی و مدنی به چشم می خورد. 
آریازند در ادامه افزود: نامه دیگری سال‌ها بعد در دوره ترامپ با امضای 55 نفر که عمدتا از خارج نشینان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند خطاب به وی نوشته شد؛ موضوع نامه دوم افزایش تحریم ها علیه ایران بود که نام مرا از پای نامه اول و محتوا را از نامه دوم برداشتند و جار زدند که چه نشسته‌اید که خائن به ملّت پست گرفت. 
با این اوصاف وی استعفا داد و از سوی شهردار تهران به عنوان عضو هیات مدیره برج میلاد منصوب شد و تا زمان تهیه این گزارش هنوز مدیر یا سرپرستی برای این برج تعیین نشده است.
سید حسن رسولی در واکنش توئیتری خود به این استعفا نوشت: شورا درباره استعفای سرپرست برج میلاد این پرسش را دارد که آیا اجرای مقررات عزل و نصب این مدیر در چارچوب قوانین صورت گرفته یا تحت فشار این و آن بوده است.
وی ادامه داد: قطعا اگر مورد دوم باشد این اقدام از منظر نظارتی ایراد جدی دارد.
رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز خاطر نشان کرد: طبق قوانین و شرح وظایف شورای اسلامی شهرها عزل و نصب مدیران و قبول استعفا برعهده شهردار و شهرداری است. 
وی ادامه داد: آنچه قانونگذار برای شورا تعیین تکلیف کرده، گذاشتن مقررات و نظارت به حسن اجرای آن مقررات و نحوه‌ اداره‌ شهر است. 
رسولی با بیان اینکه از طریق رسانه‌های مجازی از استعفای مدیرعامل برج میلاد مطلع شدم، گفت: در جریان جزییات این موضوع نیستم ولی شهردار تهران حتما توضیحات کامل را خواهد داد.
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد : ما نباید در این موارد دخالت کنیم چرا که شهردار اختیار این موضوع را دارند و مسئولیت پاسخگویی نیز بر عهده ایشان است.
رسولی خاطر نشان کرد: اگر ارائه این استعفا و قبول آن توسط شهردار، صحت داشته باشد و استدلال قانونی و مجاب‌کننده وجود نداشته باشد، قطعا شهردار در مسئولیت خود به نحو مطلوبی عمل نکرده‌ است .
همچنین زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره موضوع استعفای مدیرعامل برج میلاد اظهار داشت: انتصاب امیرآریا زند به مدیرعاملی برج میلاد توجه به انتصاب نیروهای جوان و کارآمد بود.
وی گفت: او در معاونت برنامه ریزی مسئولیت قائم مقامی این معاونت را برعهده داشت و به دلیل کارآمد بودن مدیریت برج میلاد به او واگذار شد، اما فشار و مشکلاتی ایجاد شد که شرایط برای ماندن او در مسئولیت جدید فراهم نبود.
صدراعظم نوری با بیان اینکه مدیریت شهری حمایت خود را از نیروهای جوان دارد، گفت: به دلیل این حمایت است که او عضو هیات مدیره مجموعه برج میلاد شد. 
وی افزود: شرایط به گونه‌ای بود که این مدیر جوان ترجیح داد که استعفا دهد. 
صدراعظم نوری تأکید کرد: ما هم باید به خواسته او احترام بگذاریم زیرا این افراد هستند که تعیین می‌کنند با وجود فشارهایی که برای آنها عارض می شود، بمانند یا بروند.
همچنین علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در نشست خبری خود درباره دلیل استعفای مدیرعامل برج میلاد گفت: آریا زند یکی از مدیران شهری بود که در حوزه‌های مختلف شهری کارنامه موفقی داشت.
وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری تهران در حوزه ای دیگر از تخصص و توانایی او استفاده کند.
وی درباره اینکه آیا امضای نامه ‌ای که در سال 88 به اوباما ارسال شد از سوی آریا زند، دلیل استعفایش بوده، گفت: به نظرم دو نامه با هم مشتبه شده و آنچه ایشان امضا کرده با آنچه در شبکه‌ های اجتماعی مطرح شده، متفاوت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟