محمد هادی حیدرزاده، درباره منشاء بوی نامطوب در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه عامل این بو تجمعی است و نه تک عاملی، گفت: چند عامل دست به دست هم داده اند تا منطقه از نظر میزان انتشار بو وضعیت مناسبی نداشته باشد. یکی از این عوامل تصفیه خانه شهرک واوان است؛ با اینکه این تصفیه خانه افتتاح شده، اما به علت اینکه ظرفیت آن بسیار محدودتر از ظرفیت فاضلاب اسلامشهر و شهرک واوان است کماکان به عنوان منبع جدی آلودگی بو مطرح است.

حیدرزاده با بیان اینکه عامل دیگر گاوداری ها و صنایع لبنی است که چندین دهه در این منطقه مستقر هستند، عنوان کرد: محیط زیست بارها با برخی از این صنایع برخورد کرده، اما جا به جایی آن ها مستلزم همکاری دستگاه های مختلف مانند جهاد کشاورزی، استانداری و مراجع دیگر است.

وی گفت: عامل دیگر در ایجاد بوی این منطقه کشتارگاه ها هستند که سیستم تصفیه فاضلاب آن ها درست کار نمی کند و خروجی آن ها همراه با خون است که در بیایان های اطراف مانده ی آب خون ایجاد می کند.

این کارشناس محیط زیست در واکنش به مطرح شدن نام مرکز دفن زباله آرادکوه به عنوان منشاء اصلی بو، بیان کرد: یکی دیگر از این پارامترهای آلودگی مرکز دفن زباله آرادکوه است. شهرداری تهران برای حل این مسئله مشاوری را به کار گرفته تا سهم آلودگی را از طریق روش مدل سازی تبیین کند و بر اساس سهمی که هر کدام از این پارامترها در میزان الودگی دارند برای اقدام اولویت بندی کند.

حیدر زاده در پایان به اشاره به اهمیت حل این موضوع گفت: در نهایت نهاد ریاست جمهوری و مراجع دیگر به این دلیل که فرودگاه امام خمینی (ره) ورودی شهر تهران است و بسیاری از دیپلمات ها و مسافران خارجی از این نقطه وارد خاک ایران می شوند پیگیر این موضوع هستند و باید سریع تر بعد از اتمام مطالعات، اقدامی برای تعیین تکلیف این موضوع صورت بگیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟