به گزارش رکنا، محمدناصر هاشمی در جلسه مدیریت بحران استان اظهار کرد: بیشترین مقدار بارندگی موج اول بارش‎های استان در خرم‎آباد اتفاق افتاد که 120 میلی‎متر بود.

وی با بیان اینکه کمترین مقدار مربوط به شهرستان الیگودرز با 71 میلی‎متر بارش بوده است، افزود: در پلدختر نیز 106 میلی‎متر بارش داشتیم.

هاشمی با اشاره به اینکه میانگین بارش موج دوم در استان 33 میلی‎متر بوده است، گفت: الیگودرز با 71 میلی‎متر بیشترین و پلدختر و رومشکان با 16 میلی‎متر بارش، کمترین بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: به طور مجموع دو موج در استان 128 میلی‎متر بارندگی به صورت پهنه‎ای ایجاد کرد که شهرستان خرم‎آباد 152 میلی‎متر در موج اول و دوم بارندگی به صورت پهنه‎ای داشت و کوهدشت نیز با صد میلی‎متر کمترین مقدار را داشت.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی روز گذشته نیز کمتر از 15 میلی‎متر بود که پیش‎بینی 20 میلی‎متر را کرده بودیم، گفت: از اواخر روز شنبه دوباره یک سامانه بارشی شبیه بارندگی قبل به استان وارد می‎شود که شامل دو موج مدیترانه‎ای و سودانی است.

هاشمی بیان کرد: استدعا دارم برای پیش‎بینی‎های حال‎بینی حتما برای استان رادار هواشناسی تهیه شود چراکه ما رادار کرمانشاه را رصد می‎کنیم و گاهی تصاویر دریافت نمی‎شود که این موضوع بر تصمیم‎گیری تاثیر دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه رادار هزینه زیادی دارد اما برای استان نیاز است، ادامه داد: ما هم اکنون رتبه اول را به لحاظ بارش کسب کردیم که قبلا ایلام بود اما حال با 750 میلی‎متر لرستان به لحاظ بارش اول است.

وی اظهار کرد: بارندگی از بامداد یکشنبه شروع می‎شود که موج اول به صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

هاشمی تصریح کرد: اوج بارندگی از عصر یکشنبه و تا ظهر دوشنبه است و سه شنبه بارش‎ها به صورت رگباری خواهد بود که در استان حداقل 50 میلی‎متر بارش داریم و ممکن است به صورت نقطه ای بیش از 150 میلی‎متر ببارد؛ برای همین بین 50 تا صد میلی‎متر در نوسان است.

به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان این بارش‎ به دلیل نفوذناپذیری زمین و جاری شدن آب بر روی سطح زمین مهم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟